י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שעות מפתיחת הקלפיות

סבב רביעי: ירידה חדה באחוזי ההצבעה לעומת הבחירות הקודמות

אזרחי ישראל יצאו לאורך היום להצביע למפלגות השונות, כאשר הפוליטיקאים עצמם יכתתו רגליהם ויזיעו כהוגן עד לפרסום המדגמים בתקווה שהפעם תהיה הכרעה מוחצת לימין ולשמאל • המעטפות הכפולות שוות הפעם 12 מנדטים והן עלולות להתיש אותנו עד לתוצאות האמת • מתעדכן

סבב רביעי: ירידה חדה באחוזי ההצבעה לעומת הבחירות הקודמות
הצבעה בקלפי צילום: פלאש 90

הקלפיות ברחבי הארץ נפתחו, ו-6,578,084 מאזרחי המדינה זכאים להצביע ולהכריע את גורל עתידם בפעם הרביעית בתוך שנתיים, מתוך תקווה שהכאוס הפוליטי יסתיים וישראל תחזור למסלול שלטוני תקין ויציב.

13:00 - סגן השר אורי מקלב מגיב במהלך ביקור במטה דגל התורה בבית שמש לדברי ליברמן, "ליברמן גזען ורודן, כולם צריכים להוקיע אותו, ליברמן הוא סכנה, את התשובה ניתן בקלפי".

12:45 - יו״ר ישראל ביתנו ליברמן מסית: "החרדים נוהרים לקלפיות, עכשיו תורם של החילונים ללכת ולהצביע". בסיור בתל אביב הוא עודד את הציבור החילוני לצאת ולהצביע, לדבריו, "בבחירות האחרונות כ-1,200,000 איש בערים עם רוב חילוני מובהק לא הגיעו לקלפי. אני קורא לכם תלכו להצביע. רק כאן בתל אביב כמעט 5 מנדטים בבחירות הקודמות לא באו להכריע".

12:00 - ירידה חדה באחוזי ההצבעה, כעת הינם: 25.4%. בבחירות הקודמות בשעה זו אחוזי ההצבעה היו 27.6%.

11:45 - ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו הגב' שרה נתניהו הצביעו בבחירות, בקלפי בביה"ס "בית חינוך תיכון עירוני ג'" בירושלים. רה"מ אמר: "מרגש אותי לבוא הנה, מאה מטר מהמקום שאני למדתי בו בכיתה א', ולחזור הנה ולהצביע כאן במדינה שלנו שהיא פלא עולמי. אני קורא לכולם לצאת מהבתים ולממש את הזכות הדמוקרטית להצביע".

קרדיט: קובי גדעון /לע"מ

11:25 _ מפלגת ישראל ביתנו עתרה לוועדת הבחירות המרכזית להסרת פירסום עם דבר ברכה בו נכתב כי "כל אישה שתקבל על עצמה להביא אישה נוספת לקלפי להצביע ש״ס בפעם הראשונה... תזכה עוד השנה לראות את הישועה שהיא זקוקה לה!" לטענתם, מדובר בעבירה חמורה על חוק דרכי תעמולה.

10:49 - בציונות הדתית טוענים על ניסיון לפגיעה בטוהר הבחירות באשדוד, מהמפלגה נמסר על דיווחים כי בריכוזים חרדים הועלמו פתקי ט מהקלפיות. מוגשת תלונה לועדת הבחירות.

10:20 - יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ בפתח הקלפי: "קורא לצאת להצביע לגוש השינוי- אחרת יהיה פה משטר אחר ולא נצליח להגיע אפילו לבחירות חמישיות".

קרדיט: אלעד מלכה

10:15 - יו"ר יהדות התורה משה גפני ביציאה מהקלפי: "אנחנו נמצאים בסכנה קיומית, ובאמת סכנה שלא היית כדוגמתה אי פעם בעבר, אנחנו בסכנה על כל הקדוש והיקר לעם ישראל. גם לומדי התורה גם טהרת היחוס וגם החילוץ - אני מקווה שכולם יצאו כדי להגיד לא להזתה נגד הציבור החרדי ולהגיד כן להמשך הקיום החרדי".

10:15 - ‏יושבת ראש מפלגת העבודה מרב מיכאלי מסתובבת בתוך בתי הקפה המפוצצים בצפון תל אביב, ומזרזת אנשים לקלפיות.

10:05 - יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ ביציאתו מהקלפי: "ביבי מתפלל שמרצ לא תעבור... כל פעם שאני בא לקלפי אני מתרגש, אבל הפעם זה קריטי במיוחד".

10:00 - שלוש שעות לפתיחת הקלפיות: נרשמת עלייה באחוזי ההצבעה - 14.8%. בבחירות הקודמות בשעה הזו היה 14.5.

10:00- יאיר לפיד בפתח הקלפי: "בסוף הכל מתנקז לשתי אפשרויות בלבד - או יש עתיד גדולה או ממשלה של חושך".

קרדיט: אלעד גוטמן

9:42 - תקווה חדשה הגישה תלונה דחופה לועדת הבחירות המרכזית בגין פעולה שיטתית להוצאת פתקי הצבעה ת׳ בכל רחבי הארץ ובפרט בקלפיות בחיפה, יבנה, רמלה ושדרות. המפלגה הוציאה רכבים ייעודים עם תוספת של פתקי הצבעה.

09:30 - גדעון סער ביציאה מהקלפי במסר לקהל מצביעיו: "יום מרגש מאוד וחשוב, אפשרות לצאת מהמבוי הסתום".

09:25 - ממטה מפלגת הכלכלית החדשה נמסר כי הם מקבלים מהבוקר דיווחים שחסרים פתקים של המפלגה בקלפיות השונות. "אנחנו מטפלים בבעיה מול וועדת הבחירות המרכזית".

09:20 - בישראל ביתנו טוענים כי על פי מספר דיווחים מקלפיות ברחבי ירושלים: פתקי ל’ של ישראל ביתנו מכוסים בכוונה על ידי פתקי הצבעה של ש״ס. באשקלון בבית ספר נאות אשקלון ברחוב האריה שמו פתקי מחל על מנת להסתיר את הפתקים עם האות ל'.

09:05 - סמוטריץ' במתקפה על בנט בתום ההצבעה: "המומנטום מאוד חיובי, אנחנו בפנים ולא במרחב הסכנה. אני קורא לבנט להצהיר שיצטרף רק לממשלת ימין", על טענות ימינה כי הוא ב-6 מנדטים, "זה לא המצב - אל תגרום לנו שלא לעבור את אחוז החסימה".

08:50 - השר יעקב ליצמן מצביע בסמוך לביתו: "היהדות החרדית וכל קדשי ישראל על כף המאזניים. אני קורא לכולם לצאת ולהצביע היום בהוראת גדולי הדור. הגיע הזמן להכריע. להצביע יהדות התורה זו החובה שלנו ביום ההכרעה, כי את ההסתה והשנאה נגד שונאי הדת אנחנו מנצחים בקלפי".

צילום: יונתן זינדל \\ פלאש 90

08:35 - הפרופסור ירון זליכה פותח בוקר תוקפני: "‏קומו, צחצחו טוב שיניים ותראו לחבורת הלא יוצלחים הסדרתית הזו שאנחנו לא מפחדים! נעבור את אחוז החסימה, ונהפוך את המדינה על הראש שלהם!".

08:30 - וועדת הקלפי סיימה להכין את קלפיות ההצבעה בזרוע E בנתב"ג 1. טיסה ראשונה שנוחתת ב-08:45 מקייב. 2. טיסה שנייה ב-10:15 נחיתה של ישראייר מגרמניה ברלין . 3. טיסה שלישית ב-11:25 ישראייר מפרנקפורט. 4. טיסה נוספת 11:35 של אמירייטס מדובאי 5. טיסה אחרונה כנראה ב-12:30 יונייטד.

08:17 - חמ"ל יום הבחירות של יש עתיד הוציא הנחיה לכל ראשי המטות: בוקר טוב. אנחנו מקבלים דיווחים על קלפיות בהן מעלימים את הפתקים שלנו. (פתח תקווה, כפר סבא ורחובות) נא לחדד לכל יושבי הקלפיות והמשקיפים שישימו לב. לדווח לנו מיידית ולעצור הצבעה במקרה כזה.

08:00 - ועדת הבחירות מדווחת על עיכוב בפתיחת מספר קלפיות, בעקבות מזג האוויר, מספר אוהלי הצבעה לחולים ומבודדים נהרסו ברוח, אוטובוסים עם קלפיות עושים את דרכם לגיבוי.

07:30 - השר אריה דרעי הצביע בסמוך לביתו, בתום ההצבעה קרא: "צאו להצביע, הפעם חייבים להביא הכרעה", על ההצבעה לסמוטריץ' אמר: "על פי המידע שלי הוא עובד כעת על המנדט השישי, אל דאגה סמוטריץ' עובד".

07:00 - הקלפיות ברחבי הארץ נפתחו. בבתי החולים הוצבו קלפיות מיוחדות בהן יוכלו החולים להצביע תוך מיגון מקסימלי מפני הדבקה.

קלפי בבית החולים אסף הרופא - שמיר\\קרדיט: ועדת הבחירות המרכזית

הפעם הבחירות יגיעו מול אתגר בריאותי של הקורונה שחולף אט אט, לצורך כך הוקמו קלפיות מיוחדות, לחולי קורונה ומבודדים, כך שהפעם מספר המעטפות הכפולות הוכפל וצפוי להגיע לכ-600 אלף מעטפות - שווה לכ-12 מנדטים שעשויים להכריע את בבחירות לכאן ולאן.

ברחבי הארץ יפוזרו 12,127 קלפיות רגילות, 374 קלפיות בבתי אבות, 365 קלפיות בבתי חולים, 61 קלפיות בבתי סוהר, 3,776 קלפיות נגישות, כ-340 קלפיות לחולי קורונה, כ-420 קלפיות למבודדים ועוד.

האתגר הפוליטי של המפלגות הוא אתגר משותף, להגיע ליעד של 61 לגוש שלהם. מפלגות הימין, הליכוד, החרדים, הציונות הדתית, מול יש עתיד, העבודה, תקווה חדשה, כחול לבן, הרשימה המשותפת, רע"מ ומרצ.

מה שצפוי להכריע את הגורל בתום היום הזה, הם דווקא המפלגות שנמצאות על סף אחוז החסימה בסקרים, והן: הציונות הדתית, כחול לבן, מרצ ורע"מ, שאם יפול אחד ממחנה השמאל הוא יטיב עם הימין ואם ההפך, הוא יטיב למחנה 'רק לא נתניהו'.

מה שעלול להיות פאקטור משמעותי ביום הזה, הוא אחוז ההצבעה, שיצוין כי טיפס בסבבים הקודמים והגיע למעל 70%, כעת לא ברור האם הוא יישאר כך או ירד, ירידה באחוזי ההצבעה תסייע לחרדים לימין ושמירה על המצב תבשר רעות למחנה הימין - חרדים.

בבחירות הראשונות עמד אחוז ההצבעה על 68.46%, בבחירות השניות הצביעו 69.8% מבעלי זכות הבחירה ובבחירות השלישיות הצביעו 71.5% מתוך 6,453,255 בעלי זכות הבחירה באותם ימים.

בחירות לכנסת ה 24 בחירות לכנסת בחירות 2021 עדכונים שוטפים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד