ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
חרושת הפייק ניוז

מספר מפלגות טוענות לפגיעה בטוהר הבחירות

כמו בכל מערכת בחירות החל מהבוקר החלה חרושת שמועות על פגיעה בטוהר הבחירות, על פתקים שנעלמים וטענות נוספות | דובר וועדת הבחירות: זה פרק המשך בניסיונות לקעקע את אמון הציבור בתוצאות ובוועדת הבחירות

מספר מפלגות טוענות לפגיעה בטוהר הבחירות
קלפי בחירות צילום: Oliver Fitoussi/Flash90

מידי מערכת בחירות עולות הטענות על התנהלות בלתי ראויה וחוקתית בקלפיות כאלו ואחרות. טענות אלו נחקרות במשך זמן רב לאחר הבחירות, והמפלגות משקיעות מאמץ נרחב על מנת למנוע פגיעה בסך קולותיהם.

הבוקר (שלישי) עם פתיחת הקלפיות בבחירות לכנסת ה-24 החלו לזרום הידיעות על פגיעה בטוהר בחירות. חלקן טענות נכונות אולי, אך חלקם דיווחים שכל מטרתם לזרוע 'פייק ניוז' בציבור.

באשדוד התקבלו דיווחים כי בריכוזים חרדים נעלמו הפתקים בעלי האות ט' של הציונות הדתית, על פי הדיווחים הוגשה תלונה בנושא לוועדת הבחירות.

טענות נוספות על פגיעה בטוהר הבחירות, התקבלו גם ממפלגות ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן ותקווה חדשה של גדעון סער. אך בוועדת הבחירות המרכזית מיהרו להבהיר כי לפחות חלק מהטענות והדיווחים אינם נכונים.

דובר ועדת הבחירות הבחירות הוציא לאור הדיווחים הודעה מיוחדת בה נאמר: "חרושת הפייק ניוז החלה, מופצת, כפי הנראה, על ידי תנועת "אם תרצו", ידיעה לפיה כביכול יש תקלה ביישומון שבאמצעותו על מפקחי טוהר הבחירות לדווח על אירועי טוהר הבחירות, ולא יוכלו לדווח על אירועים חריגים".

"אנו מבקשים להבהיר ולהדגיש - כי אין כל תקלה ביישומון. נכון לשעה זו, כמעט כל המפקחים התקינו את היישומון. מכל מקום, אף אם תהיה תקלה נקודתית יש תהליך דיווח מובנה לוועדה באמצעות ראשי הצוותים" נאמר עוד בהודעה.

לסיכום אמר הדוברף "אנו רואים בניסיון זה פרק המשך בניסיונות לקעקע את אמון הציבור בתוצאות ובוועדת הבחירות".

זיופים בבחירות ועדת הבחירות המרכזית הציונות הדתית ישראל ביתנו מפלגת תקווה חדשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד