י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הפיתוי יהיה אדיר

לאן פניו מועדות? | נפתלי בנט: אעשה מה שטוב למדינת ישראל

לשון המאזניים על פי המדגמים הראשוניים הוא נפתלי בנט ומפלגתו 'ימינה'. בהצהרה ראשונה הוא התחייב שוב לעשות רק מה שטוב למדינת ישראל | הפיתוי יהיה גדול, אך המגמה לאור הנתונים העכשוויים ברורה: לנתניהו יש קואליציה

לאן פניו מועדות? | נפתלי בנט: אעשה מה שטוב למדינת ישראל
בחירות 2021 לכנסת ה-24 צילום: צלמי פלאש 90

המדגמים רק התפרסמו, וכבר כעת מתברר כי לשון המאזניים של כל ממשלה שתוקם היא מפלגת ימינה בהובלת נפתלי בנט. האיש שבמרוץ העצמאי הקודם שלו לא עבר את אחוז החסימה, הצליח להתעלות ולהביא הישג מרשים. אמנם לא מרשים במספר המנדטים. אך האיכות כמובן משמעותית בקונסטלציה שנוצרה חשובה לפחות כמו הכמות.

בכל המדגמים שפורסמו הערב, מדגמים ראשוניים יש לומר, יש לנתניהו 61 אצבעות לקואליציה בראשותו. אך לצורך כך הוא זקוק לאצבעותיהם של חברי ימינה. ניר ברק כבר הצהיר הערב ב'חדשות 12' כי לדידו גם הציונות הדתית וגם ימינה צריכים לבוא צנועים אל נתניהו עם הדרישות. ועליהם לקבל את דין הבוחר.

יודגש, כי בנט נערך לתרחיש שכזה, והבהיר כי אי פסילת נתניהו אין מקורה בעמימות אסטרטגית, אלא באחריות לאומית. בנוסף, בתקופה האחרונה דווח כי שותפתו למסע הפוליטי איילת שקד חותרת להכרעה ולהקמת ממשלה יציבה בישראל.

לאור שני דגשים אלו, ניתן להניח כי המחיר אותו ידרוש בנט מנתניהו לא יהיה גבוה מידי, במקרה וכן, ייאלץ נתניהו להפעיל את קסמיו הפוליטיים, וללהטט במפלגות כמו כחול לבן ותקווה חדשה. מפלגות שקדנציה על ספסלי האופוזיציה, תהווה עבורם מכת מוות.

כפי שצפינו בחודשים האחרונים. מאחורי גדעון סער התייצבו כוחות רבים. הוא יזדקק לכל אופציה נורבגית על מנת להכניס כמה שיותר מהם. חלקם מכהנים כיום כחברי כנסת. במציאות שכזו ייקל על נתניהו להביא את הראשון לקואליציה שבראשותו, ואחריו המחיר של הבאים בתור יצנח פלאים.

נפתלי בנט כמו כולנו התעדכן אף הוא בתוצאות המדגמים, והתרחיש הנוכחי בוודאי עבר במוחו. דקות לאחר פרסום המדגמים פרסם בנט את ההתייחסות הבאה: "אעשה רק מה שטוב למדינת ישראל". איילת שקד כבר אמרנו...

יצויין כי בתזוזה של מנדט אחד לכיוון הגוש השני, ייתכן ותונח לפתחו של בנט הצעה ממנה יקשה לו מאד להתעלם. ומנגד, יהיה לו מאד קשה לקבלה.

יאיר לפיד הצהיר לא אחת כי הוא אינו מתעקש על תפקיד ראש הממשלה. בסיטואציה שכזו ייתכן ולבנט תינתן הכניסה למשרד ראש הממשלה. לצורך כך הוא ייאלץ להקים קואליציה בתמיכת מועמדת מס' 7 במפלגת העבודה אביתסאם מרעאנה.

הפיתוי יהיה גדול, אך המגמה לאור הנתונים העכשוויים ברורה: לנתניהו יש קואליציה.

נפתלי בנט בנימין נתניהו קואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד