ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
היערכות לספירת הקולות

המשטרה מסכמת: יום הבחירות - ללא אירועים חריגים משמעותיים

כ-20,000 שוטרים, פעלו במהלך היממה האחרונה בקלפיות ברחבי הארץ | פרט לאירועים נקודתיים, המשטרה מעדכנת כי לא נרשמו אירועים חריגים משמעותיים |המשטרה נערכת לאבטח את תהליך ספירת הקולות ופועלת לליווי הקלפיות תוך המשך שמירה על הסדר הציבורי וטוהר הבחירות.

המשטרה מסכמת: יום הבחירות - ללא אירועים חריגים משמעותיים
שוטרים בקלפי צילום: דוברות המשטרה

לפני זמן קצר נסגרו כל קלפיות ההצבעה ברחבי הארץ. בכך, השלימה משטרת ישראל את משימתה העיקרית ביום הבחירות, לשמירת הסדר הציבורי והביטחון במוקדי ההצבעה, ולהבטחת קיומו של ההליך הדמוקרטי באופן תקין ובהתאם לחוק.

במסגרת ההיערכות המשטרתית המיוחדת, פועלים החל משעות הבוקר המוקדמות כ-20,000 שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים לצד אלפי מאבטחים, סדרנים ומפקחים. אלפי שוטרים נפרסו במוקדי ההצבעה השונים - יותר מ-13,000 קלפיות באלפי ריכוזים בכל רחבי הארץ, זאת על מנת לשמור על הסדר הציבורי והביטחון, ולהבטיח את קיומן של הבחירות לכנסת.

במבצע הלאומי, המשטרה פעלה במספר מעגלי אבטחה לשמירת שלום הציבור ובטחונו, וכן הפעילה בבחירות אלו צוותי הונאה שפעלו באופן יזום לביקורות בקלפיות ומענה מיידי בעקבות דיווחים ותלונות על חשדות לזיופים ועבירות על טוהר הבחירות ברחבי הארץ.

לאורך היממה, פעלו כוחות המשטרה כנגד כל ניסיון לפגוע בטוהר הבחירות ובהליך ההצבעה התקין ובעקבות כל תלונה או דיווח שהעלה חשד לאי סדרים בקלפיות, זאת בתיאום מלא ובשיתוף פעולה עם ועדת הבחירות המרכזית.

יום הבחירות לכנסת ה-24 עבר עד כה ללא אירועים חריגים משמעותיים. אירועים נקודתיים שהיו במספר קלפיות ברחבי הארץ טופלו בזמן אמת ע"י השוטרים, בהם הפרות סדר נקודתיות, תעמולה אסורה, חשדות לזיוף ו/או התחזות לאחר וכיו״ב. משטרת ישראל תמשיך לבדוק ולחקור את התלונות והדיווחים השונים שהתקבלו ביחס לעבירות על טוהר הבחירות והוראות החוק.

כאמור לצד ההיערכות המבצעית המוגברת סביב ריכוזי הקלפיות, פעלה משטרת ישראל במשך היום גם במוקדי הבילוי והצירים בכל רחבי הארץ, בכדי לתת מענה מיטבי גם לאירועי השגרה ולמטיילים הרבים שפקדו את אתרי הבילוי, הפארקים, מרכזי הקניות והכבישים ביום השבתון, בדגש על הכוונת התנועה ושמירת החוק, התקנות, הסדר והביטחון.

בשעות הלילה, תימשך ההיערכות המבצעית המוגברת של משטרת ישראל בעת סיום הבחירות לכנסת ה-24 של מדינת ישראל. עם סגירת הקלפיות, נערכת משטרת ישראל לאבטח את תהליך ספירת הקולות ופועלת לליווי הקלפיות תוך המשך שמירה על הסדר הציבורי וטוהר הבחירות.

בחירות משטרת ישראל ספירת קולות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד