י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
עלילת דם

מנהיג מפלגה פוליטית בברזיל: "יהודים הקריבו ילדים"

פוליטיקאי נוצרי מברזיל המכהן כראש מפלגת PTB פרסם פוסט ברשתות החברתיות ובו האשים את היהודים בהקרבת ילדים | קבוצות וארגונים יהודיים במדינה הגישו תלונה פלילית כנגד האיש

מנהיג מפלגה פוליטית בברזיל: "יהודים הקריבו ילדים"
הקונגרס הלאומי בברזיל צילום: Pixabay

קבוצות יהודיות הגישו תלונה פלילית נגד ראש מפלגה ברזילאית בגין פרסום עלילת דם עתיקה ואנטישמית בפוסט ברשתות החברתיות.

"אנשים שטנים יהודים הקריבו ילדים כדי לקבל אהדה, היום ההיסטוריה חוזרת על עצמה", כך פרסם הפוליטיקאי רוברטו ג'פרסון באינסטגרם ביום שישי האחרון. ג'פרסון, פוליטיקאי נוצרי, הוביל את מפלגת PTB בברזיל מאז 2003. פעם המפלגה היתה שמאל חזק, אך בשנים האחרונות מפלגת PTB היא תומכת נלהבת של הנשיא הימיני ג'איר בולסונארו. המפלגה מחזיקה 12 מושבים מתוך 513 בבית הפרלמנטרי התחתון בברזיל.

הקונפדרציה הישראלית הברזילאית כינתה את דבריו של ג'פרסון כ"אחת הדרכים הנבזות ביותר לתקוף יהודים". עוד נכתב, כי "זה פשע של גזענות באמצעות הרשת החברתית," כך פרסמה הקונפדרציה היהודית הצהרה והגישה תלונה פלילית במשטרה.

אינסטגרם הסירה את הפוסט של ג'פרסון. ג'פרסון האנטישמי כינה בטוויטר את ההצהרה של הארגון היהודי "ליצנות". מוזיאון השואה בברזיל פרסם גינוי חריף לפוסט, "האישום בפשע פולחני נגד יהודים הגיע בתקופת ימי הביניים. המכונה עלילת דם, זהו אחד הביטויים הנוראיים ביותר של אכזריות ואמונה עיוורת בכל ההיסטוריה של האנושות. המיתוס שימש כמניע לרצח אלפי יהודים", כך נמסר מהנהלת המוזיאון.

אתר JTA מדווח כי בשנת 1993 הוזכר ג'פרסון בדו"ח של הקונגרס שחקר שוחד. ובשנת 2005 הוא היה מעורב בשערוריית שחיתות ונאסר עליו להיבחר לתפקיד ציבורי כלשהו עד 2015.

ברזיל אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד