י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
'מאוד מטריד'

חבר הקונגרס דרש תשובות מהגרמנים: "למה עיכבתם חסידים ללא סיבה"

חבר קונגרס במדינת ניו יורק שיגר מכתב זועם לקונסול הכללי של גרמניה בניו יורק ודורש לקבל תשובות, מדוע חסידים בעלי דרכון אמריקאי, שידוע כמקובל ברחבי העולם, עוכבו במשך שעות בשדה התעופה בפרנקפורט

חבר הקונגרס דרש תשובות מהגרמנים: "למה עיכבתם חסידים ללא סיבה"
חסידים שעוכבו בגרמניה צילום: באדיבות המצלם

חבר הקונגרס בניו יורק, ריצ'י טורס, כתב מכתב לקונסול הכללי הגרמני בניו יורק וביקש לחקור את עיכובם של 16 חסידים בשדה התעופה בפרנקפורט ב-8 במרץ, כולל קבוצה של חמישה חסידים שטסו מניו יורק עם עצירה בגרמניה בדרך לווינה בירת אוסטריה.

טורס ציין את העובדה כי לא הודיעו לחסידים מדוע עוכבו, וביקש לקבל תשובה מדוע הוחזקו שעות ללא אישומים.

"העיכוב של החסידים מאד מטריד, אני קורא לחקירת הפעולות שביצעו בכירים גרמנים", כתב טורס במכתב לקונסול הכללי הגרמני דייוויד גיל, "זה גם מטריד שרק לאחר שנודע לשגרירות ארה"ב בגרמניה על האירוע הזה, הם קיבלו תשובה מדוע נלקחו הדרכונים שלהם ומדוע הם מוחזקים, דרכון אמריקאי הוא אחד הדרכונים המקובלים ביותר בעולם, המעמיד בסימן שאלה מדוע דרכונים אמריקאים אלה נתפסו כחשודים, אני מצפה לתגובה מהירה לדיווחים הללו ממשרדך", כתב טורס.

החסידים המעוכבים בגרמניה.

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', לפחות 16 גברים חסידיים, כולל קבוצה מניו יורק שהיו בדרכם לווינה בירת אוסטריה, עוכבו ללא סיבה בשדה תעופה בגרמניה ליותר מ-10 שעות.

חמישה מהגברים נעצרו לראשונה על ידי הרשויות בפרנקפורט ב-7 במרץ ועוכבו ללא אוכל ומים, מספר חסידים אחרים הוחזקו יחד ללא אפשרות להמשיך בדרכם.

על פי העדויות של החסידים הבעיות החלו כשחמשת הניו יורקים נעצרו בבקרת הגבול בשדה התעופה בפרנקפורט. "ברגע שמסרתי את הניירות לשוטר, הוא מסתכל עלי, והוא אומר לי, 'כל החמישה ביחד? אמר אחד הגברים, אמרתי, 'כן' אז הוא אמר, 'אתה צריך לעמוד בצד', שני אנשים נוספים שהיו בטיסה שלנו מגיעים לשם, הם עברו עם האישורים שלהם ומיד נאמר להם לעמוד גם לידינו, אז ראינו מיד שזה דבר יהודי".

"אף אחד אחר לא נעצר יותר מדקה" אמר, "הם הסתכלו על המסמך ואמרו 'הבא בתור'. רק לשבעה יהודים חסידיים, נאמר לעמוד בצד". סיפר אחד מהם.

חסידים גרמניה חברי קונגרס דרכון זר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד