ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
תמונת מצב

נתניהו זועם ומאשים; לפיד מתחיל להרכיב ממשלה

הגוש לשינוי הולך ומתאחד מאחורי יאיר לפיד. והליכוד ונתניהו אחוזים שיתוק והלם | במפלגת השלטון החלו בחיפוש אחר אשמים לכישלון, תוך התעלמות מהבלוק נגדם הצובר מנדטים ותאוצה | נתניהו במתקפה על קרעי

נתניהו זועם ומאשים; לפיד מתחיל להרכיב ממשלה
שלמה קרעי/בנימין נתניהו צילום: הדס פרוש/יונתן זינדל, פלאש 90

בעוד שלמחנה השמאל לקח כשעתיים להתאושש מתוצאות המדגמים, ומיד החלו ביצירת הבלוק החוסם. הליכוד ובנימין נתניהו אחוזים שיתוק והלם. ובמפלגת השלטון החלו בחיפוש אחר אשמים לכישלון, תוך התעלמות מהבלוק נגדם הצובר מנדטים ותאוצה.

ב'כאן 11' דיווח מיכאל שמש כי בליכוד מתחוללת מהומה לאור כך שהמפלגה איבדה כ-300 אלף קולות. בצל ההפסד הצורב מבחינתם, התקיימה שיחה קשה בין יו"ר המפלגה ראש הממשלה בנימין נתניהו לחבר הכנסת שלמה קרעי, המכהן בתפקיד סגן יו"ר ועדת הבחירות.

על פי הדיווח, נתניהו תקף את קרעי ואמר: "לא סיפקת את הסחורה". אמירה קשה המגיעה לאור ההפסד כאמור של כ-300 אלף קול, וירידה של 6 מנדטים מהבחירות שנערכו במרץ אשתקד.

בתוך כך דווח מוקדם יותר כי סיעות מחנה רק לא ביבי - 'הגוש לשינוי' התאגדו יחד מאחורי יו"ר יש עתיד יאיר לפיד בניסיון להציג קואליציה חלופית לנתניהו.

יו"ר 'תקווה חדשה' גדעון סער, שזכה ב-6 מנדטים, אמר היום לקראת תום הספירה: "עם פרסום התוצאות הסופיות של הבחירות ברור שלנתניהו אין רוב להקמת ממשלה בראשותו. עתה יש לפעול למיצוי האפשרות להקמת ממשלת שינוי". סער הדגיש: "כפי שהודעתי בליל הבחירות: אגו לא יהיה שיקול".

גם במרצ קראו לפעול להקמת ממשלה בראשותו של יאיר לפיד: "בפעם הרביעית בשנתיים העם פיטר את נתניהו מתפקיד רה"מ", כתב ח"כ יאיר גולן, "כעת, עלינו להוציא את נתניהו מבלפור ולהקים ממשלת שינוי".

חבר הכנסת יאיר גולן קרא לפעול במשותף, ולפעול למינוי יו"ר כנסת ממחנה השינוי, ולאחר מכן להעביר את חוק שיאסור על נאשם בפלילים להקים ממשלה. עוד קרא גולן לפעול ל"הקמת ממשלת שינוי בראשות יאיר לפיד".

גם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הצהיר: "אני מחויב לעשות הכול על מנת למנוע בחירות נוספות", כשהוא מציין כי "השלב הראשון עובר דרך הצעת החוק שתמנע מחבר כנסת עם כתב אישום להיות מועמד להרכבת ממשלה. אני מצפה מכל הצדדים שמייחלים לשינוי, עליו דיברו בחודשים האחרונים, לגלות אחריות ולהצטרף להצעת חוק זו".

בליכוד המשותק, הסתפקו בהודעה הבאה: "גוש שינוי הוא מונח מכובס לגוש אנטי דמוקרטי". לדבריהם, "השינוי היחיד שהם באמת רוצים להביא הם חוקים הקיימים רק באיראן לסינון מועמדים ולהביא לביטול הבחירה הדמוקרטית של למעלה ממיליון אזרחים בישראל".

קואליציה יאיר לפיד בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד