י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אנטישמיות באוסטרליה

בחזרה מבית הכנסת: תקף אישה מילולית וירק לעברה

אישה שחזרה מבית כנסת במלבורן שבאוסטרליה הותקפה על ידי גבר אנטישמי שירק עליה והטיח בה מילים קשות בשל היותה יהודייה | "זה מזעזע ללכת ברחוב שאתה נתון בו להתעללות כזו", סיפרה המותקפת שהפגינה קור רוח והתמודדה בגבורה עם המקרה

בחזרה מבית הכנסת: תקף אישה מילולית וירק לעברה
צללית אישה. אילוסטרציה צילום: unsplash

אישה מהקהילה החרדית במלבורן אוסטרליה "מפוחדת ומזועזעת" לאחר שכונתה "חלאה יהודית" על ידי גבר אנטישמי שירק עליה בזמן שהיתה בדרכה לביתה לאחר תפילה בבית הכנסת 'בית ישראל' בסוף השבוע האחרון.

האישה בשנות ה-60 לחייה, שביקשה להישאר בעילום שם, ראתה גבר עומד בכניסה לאחד מגושי הדירות בהן היא מתגוררת. לאחר יצירת קשר עין, הוא כינה אותה "זבל יהודי" ואמר לה "את תקבלי את מה שמגיע לך" ואז ירק עליה.

"זה מזעזע ללכת ברחוב שאתה נתון בו להתעללות כזו, חשבתי על שני דברים: הבטיחות שלי ואיך להתמודד עם עצמי, פשוט חשבתי, לא, אני אמשיך ללכת, אני לא מתכוונת להפגין פחד". כך אמרה לאתר AJN.

האישה סיפרה כי הודיעה לקבוצת הביטחון הקהילתית ולארגון נגד השמצה (ADC), מחשש שאירוע דומה נוסף עלול להתרחש באזור סנט קילדה במלבורן. הגבר מתואר בשנות ה-40 לחייו, ממוצא קווקזי, והוא ככל הנראה מתגורר בשכונה.

יו"ר ה-ADC, ד"ר דביר אברמוביץ', אמר כי הוא צפה לאחרונה בהחמרת האנטישמיות באוסטרליה, וחושש שמא תקריות כאלה עלולות לגרום לאלימות פיזית. "לכל יהודי יש זכות ללכת לבית כנסת ולהיות בטוח", אמר. "אנחנו לא יכולים לקבל את זה שהנורמלי החדש באוסטרליה הוא שיהודים יצטרכו להסתיר סימני זיהוי דתית כדי למנוע השמצה והטרדה".

המקרה הנוכחי מצטרף למקרה מטריד נוסף. בסוף השבוע האחרון, צולם אדם בתחנת ריצ'מונד בעיר כשהוא חובש כובע שעליו צלב קרס נאצי.

"אף אחד לא יכול להרגיש בטוח כשדברים כאלה קורים, תארו לעצמכם את הטרור העצום שניצול שואה היה מרגיש כשהוא רואה את הדברים הללו", אמר אברמוביץ', ולחץ על הממשלה לנסח הצעת חוק ה"אוסרת להציג סממנים נאציים במרחב הציבורי" ולהעביר את החוק באופן מיידי. "מספיק זה מספיק" הוסיף.

מלבורן אוסטרליה תקיפה אנטישמית אישה חרדית יריקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד