י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שמו לתפילה

בבית הכנסת: פעולות החייאה על בן 75 שאיבד את הכרתו

בן 75, שהיה במהלך תפילה בבית כנסת בשכונת קרית הרצוג בבני ברק, התמוטט לפתע ואיבד את הכרתו | כוחות ההצלה שהוזעקו למקום ביצעו פעולות החייאה ממושכות שלאחריהן הוא פונה לבית החולים במצב קשה | שמו לתפילה: בצלאל בן נעמי | צעיר בן 26, נחנק במהלך סעודה במוסד לחינוך מיוחד. מצבו יציב

בבית הכנסת: פעולות החייאה על בן 75 שאיבד את הכרתו
הצלה, ארכיון צילום: דוברות 'הצלה'

במשך שעה ארוכה פעלו כוחות ההצלה בניסיון להציל את חייו של קשיש כבן 75, שאיבד את הכרתו אתמול (שבת) במהלך התפילה בבית הכנסת בשכונת קרית הרצוג בבני ברק. לאחר שפעלות ההחיאה צלחו, הוא פונה לבית החולים שיבא בתל השומר במצב קשה. שמו לתפילה: בצלאל בן נעמי לרפואה שלמה

מארגון 'הצלה' נמסר כי תורני השבת של הארגון הוזעקו ביום השבת בעקבות דיווח על גבר שהתמוטט ואיבד את הכרתו בבית הכנסת בבני ברק, "יחד עם פראמדיקים של מד"א", נמסר, ביצעו הכוננים פעולות החייאה רבות, שכללו מתן שוקים חשמליים, בגבר כבן 75", נמסר.

בארגון הוסיפו כי לאחר שחזר להכרה, פונה הקשיש במצב יציב בניידת טיפול נמרץ להמשך טיפול בבית החולים שיבא בתל השומר.

תורני השבת ישראל גרוניך ויוסי אילוז סיפרו: "כשהגענו לבית הכנסת הכווינו אותנו לגבר כבן 75 ששכב ללא דופק ונשימה לאחר שהתמוטט באמצע התפילה וחובש הצלה המתפלל בבית הכנסת מבצע בו פעולות החייאה. הצטרפנו מיידית לפעולות ההחייאה, תוך כדי חיבור דפיברילטור, אשר נתן שוק חשמלי תוך פחות משתי דקות מאז שהגבר התמוטט".

"עם הגעת הפראמדיקים של מד"א, ופעולות החייאה מתקדמות, הוא חזר להכרה ופונה להמשך טיפול רפואי בבית החולים שיבא בתל השומר", הוסיפו החובשים.

מספר שעות מאוחר יותר, תורני השבת של ארגון הצלה הוזעקו לרחוב חיד"א בבני ברק, בעקבות דיווח על צעיר, שאיבד את הכרתו לאחר שנחנק במהלך הסעודה במוסד לחינוך מיוחד. יחד עם פראמדיקים של מד"א, ביצעו הכוננים פעולות החייאה ממושכות בצעיר ולאחר שחזרו הדופק והנשימה הוא פונה במצב יציב בניידת טיפול נמרץ להמשך טיפול בבית החולים בלינסון בפתח תקווה.

תורן השבת מאיר גרינוולד סיפר: "כשהגעתי למקום ראיתי גבר כבן 26 שאיבד את הכרתו, לאחר שככל הנראה נחנק במהלך האכילה. יחד עם חובשים נוספים של ארגון הצלה הגרים בסמיכות התחלנו בפעולות החייאה, כאשר בהמשך לאחר פעולות החייאה מתקדמות על ידי פראמדיקים של מד"א חזרו הדופק והנשימה והוא פונה במצב יציב לבית החולים בלינסון בפתח תקווה".

 

 

החייאה בית כנסת הצלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד