י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בשורה טובה

משרד הבריאות: אין הוכחה למוטציות שעמידות בפני החיסונים

משרד הבריאות מדווח הערב ברקע הירידה בתחלואה, כי לא נמצאה הוכחה ממשית שמראה כי יש בישראל מוטציות שאינן עמידות בפני נגיף הקורונה

משרד הבריאות: אין הוכחה למוטציות שעמידות בפני החיסונים
חיסון לקורונה של חברת פייזר צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

זה קרוב לחצי שנה, מאז יצאו החיסונים הראשונים, מתחבט משרד הבריאות כמו גם ארגון הבריאות העולמי, בשאלה האם ישנן מוטציות שעמידות לחיסונים והאם נוגדי המחלימים יעילים בפני המוטציות הקיימות.

כבר לפני למעלה מחודש ביקש משרד הבריאות מקופות החולים שיעבירו דגימות למעבדה המרכזית לריצוף נגיפים בבית החולים שיבא בתל השומר, על מנת שיוכלו לבדוק האם ישנן בישראל מוטציות עמידות לחיסונים והאם הנוגדנים של מחלימי הקורונה יעילים בפני כל המוטציות.

אם היו מגלים בריצוף הגנטי שיש מוטציה מסוימת שמופיעה אצלם בשכיחות גבוהה, המשמעות הייתה שלמוטציה הזאת יש עמידות לחיסון, או להגנה הטבעית שיש למחלימים. אולם, על פי הדיווח של יואב אבן בחדשות 12, הבדיקה הראשונית מביאה עמה חדשות חיוביות לפיהן התחלואה בקרב המחוסנים והמחלימים שנדבקו שוב דומה לזו שבכלל האוכלוסייה, וכרגע אין הוכחה למוטציות שעמידות בפני החיסונים, או להגנה של המחלימים.

על פי הדיווח, במשרד הבריאות מתכוונים לערוך בדיקה נוספת מעמיקה יותר, כדי לוודא את דיוק התוצאות הראשוניות, שלפיהן לא קיימת סכנה בעניין.

חיסון לקורונה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד