י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ידלג על השלבים?

אם המועמד הראשון יכשל: הנשיא שוקל להעביר את המנדט לכנסת

על רקע הקשיים לעת עתה במשא ומתן בין המפלגות על מועמד מוסכם לראשות הממשלה, הנשיא ראובן ריבלין ישקול להעביר את המנדט לכנסת במידה והמועמד הראשון ייכשל - מה שעלול לזרז את הבחירות החמישיות

אם המועמד הראשון יכשל: הנשיא שוקל להעביר את המנדט לכנסת
נשיא המדינה ריבלין צילום: צילומסך

למרות שסבב ההמלצות יחל רק ביום שני הבא והמשא ומתן בין המפלגות עדיין בחיתוליו, נשיא המדינה ראובן ריבלין שוקל לקצר את ההזדמנויות להרכבת ממשלה, זאת למרות שבחירות חמישיות נראות כרגע כאופציה ריאלית יותר מכל האחרות.

על פי דיווח הערב (שני) ב'חדשות 13', במידה והמועמד הראשון שיקבל את הרכבת הממשלה ייכשל, הנשיא ריבלין שוקל להעביר את המנדט מיד לכנסת, ולא להעניק את המנדט אוטומטית לשני בעל הסיכויים להרכיב ממשלה.

על פי החוק, במידה והנשיא מעביר את המנדט לכנסת ישראל, כל חבר כנסת אשר יש לו 61 ממליצים, רשאי להציג ממשלה בתוך שבועיים. העברת המנדט לכנסת התרחשה כבר בסבב השלישי, אך אז כזכור, לאף אחד לא היה את המספר הנדרש.

בנוסף על כך, לפי הדיווח של ספי עובדיה ב'חדשות 13', הנשיא ריבלין ישאל את נציגי המפלגות מי היא האפשרות השנייה שלהם, והאם יהיו מוכנים לנהל משא ומתן גם עם מועמד אחר, כאשר יגיעו להמליץ.

באופן הזה תהיה לנשיא יכולת לאמוד למי יש סיכויים טובים יותר - מבלי שיהיו לו בהכרח יותר ממליצים מהמועמד השני. רק בתום סבב ההתייעצויות והשאלות, ועד יום רביעי הבא, יודיע הנשיא על מי החליט להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה.

בחירות 2021 המנדט להרכבת ממשלה הרכבת ממשלה רובי ריבלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד