כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ברית אחים נוספת?

דיווח: התנאי שמציב סער לכניסה לממשלה

על רקע המגעים הראשונים, מקורבי יו"ר 'תקווה חדשה' טוענים כי האחרון יצטרף לממשלה רק אם בנט יהיה בתוכה: "אחרת זו פשוט ממשלת שמאל" | בנוסף הגורמים אומרים כי סער מוכן להיות בממשלה בה בנט יעמוד בראשה

דיווח: התנאי שמציב סער לכניסה לממשלה
סער/לפיד/בנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעודם עדיין נפגשים ומשוחחים על זהות הממשלה הבאה, מערכת היחסים בין יו"ר 'תקווה חדשה' ליו"ר 'ימינה' עולה שלב.

על פי דיווח ב'כאן חדשות', מקורבי גדעון סער טוענים כי האחרון יתנה את כניסתו לממשלה בראשות יאיר לפיד, רק אם נפתלי בנט יהיה בתוכה. אחרת, טוענים המקורבים, "זו פשוט ממשלת שמאל".

בנוסף, אותם גורמים טענו כי יו"ר 'תקווה חדשה' יסכים להיות חלק בממשלה של רוטציה, שבחלק הראשון שלה יעמוד בנט, במטרה לשכנע את האחרון להצטרף.

על רקע הטענה, הערב (שני) דווח ב'חדשות 13' כי יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד מסרב לתת לבנט את ראשות בממשלה, מהסיבה שיו"ר 'ימינה' עומד רק על שבעה מנדטים. מנגד, מקורבי בנט אומרים כי אם לא יקבל את ראשות הממשלה, לא יצטרף ל"גוש השינוי".

על רקע הקשיים במשא ומתן, מי שהציע פתרון יצירתי לפלונטר הוא יו"ר הנהלת 'מרצ' אורי זכי. בראיון היום ל'ערוץ כנסת' הוא הציע את ח"כ בני בגין, שמוצב במקום השישי ברשימת 'תקווה חדשה', בנו של ראש הממשלה לשעבר מנחם בגין ז"ל, כמי שירכיב את הממשלה.

"זאת אופציה יצירתית שיכולה לפטור את הפלונטר". אמר זכי והוסיף לשבח, "הוא אדם מקובל גם על הימין וגם על השמאל. אנחנו צריכים אחדות. הוא יכול להיות מקובל על כל חלקי העם, וזו יכולה להיות יציאה טובה מהפלונטר".

גדעון סער נפתלי בנט יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד