י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אחד היהודים מסרב לעלות ארצה

צפו: פרטים חדשים על הדרמה מתימן

לאחר הדיווחים ביממה האחרונה אודות שלושה עשר יהודים שעזבו לאחרונה בחשאיות את תימן למצרים, מתברר כי אחד מבני אותה משפחה נותר שם ומסרב לעלות לארץ הקודש

צפו: פרטים חדשים על הדרמה מתימן
ילדים מעדת תימן. אילוסטרציה צילום: יעקב כהן, פלאש 90

שלושה עשר היהודים הכמעט האחרונים שנותרו בתימן הגיעו בתקופה האחרונה למצרים באופן דיסקרטי ובכך נותרו שישה יהודים בתימן, בהם אחד שנמצא בכלא מ-2016 באשמת סיוע להברחת ספר תורה עתיק לישראל. קרוב משפחתו, לוי מרחבי, שבעבר עלה ארצה וחזר לתימן.

על פי הדיווח של רועי קייס ב'כאן חדשות', ‏חלק מבני המשפחה מעוניינים להגיע לישראל, אך ישנה דמות בתוך המשפחה שמתנגדת לכך ולכן המהלך מתעכב. קרובי המשפחה שלהם שנמצאים פה לוחצים עליהם לעלות ארצה. אם לא יגיעו לישראל, ייתכן שיגיעו לאמירויות כמו משפחות אחרות מתימן שעלו לשם בחודשים האחרונים.

‏לוי מרחבי, שעדיין בכלא התימני, זכה לביקור מבני משפחתו לפני שאלה יצאו מתימן למצרים וכי תנאי כליאתו השתפרו, אך הוא עדיין בכלא והמאמצים לשחררו עדיין נמשכים. כך לפי דיווחו של רועי קייס בכאן 11.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', לפני כמה ימים אישרו המורדים החות'ים לשלוש משפחות יהודיות מאחרוני יהדות תימן המפוארת, לעזוב את תימן.

המשפחות שגורשו היו חלק מהקהילות היהודיות בתימן, ועזיבתן בעצם רוקנה כמעט את תימן מיהודים, מספר בני המשפחה הוא 13, גברים ונשים, כך על פי גורמים תימנים, העיתון 'אל-שרק אל-אווסט' דיווח כי הם בדרך לחפש מולדת חלופית, אך לא אל ישראל, אך כעת מתברר כי הם כן רוצים להגיע לישראל חוץ מאדם אחד. בעיתון צוטט אחד מהיהודים שאולצו לעזוב את תימן: "נתנו לנו 2 ברירות – להישאר, לסבול מרדיפות ושלא ישחררו את לוי מהכלא או לעזוב ושהוא ישוחרר מהכלא. לכן נאלצנו לעזוב. ההיסטוריה תזכור שהיינו אחרוני היהודים בתימן שעדיין דבקים במולדת עד לרגע האחרון". חרף הדיווח לא ברור אם אכן שוחרר.

שבוע שעבר היה המכריע בתולדות הקהילה היהודית בתימן, שנמשכה אלפי שנים, אחרי שהחות'ים השתלטו על חצי תימן, והחליטו להתנכל ליהודים ולגרש אותם מנפת סעדה, ואז לגרש אותם מנפת עמרן ולרדוף אותם עד לשכונה בצנעא, משם גורשו כאמור, בשלוש קבוצות מחוץ לתימן, האחרונה שבהן הייתה הקבוצה הזו.

עולי תימן יהודי תימן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד