ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"חלק בלתי נפרד מהעיר"

מדהים: הצצה למעצמת החסד הגדולה בפרדס כץ • צפו

גם השנה הפתיעה עיריית בני ברק את התושבים לקראת פסח במגוון נושאים שישמחו את התושבים, החל מחלוקות מזון ועד פעילויות מסובסדות | בין השאר, התקיימה חלוקת קמחא דפסחא ענקית בשכונת פרדס כץ בשיתוף עמותת 'חסדי איתמר' ללמעלה מ-800 משפחות מכלל החוגים ובני תורה המתגוררים בשכונה זו. "אנו מרגישים חלק בלתי נפרד מהעיר" אומרים התושבים

מדהים: הצצה למעצמת החסד הגדולה בפרדס כץ • צפו
החלוקה בפרדס כץ צילום: באדיבות המצלם

חלוקת קמחא דפסחא המרכזית בשכונת פרדס כץ בבני ברק שע"י עמותת 'חסדי איתמר' בשיתוף עיריית בני ברק התקיימה בהשתתפותו של ראש העיר אברהם רובינשטיין.

מזה כחודש נערכים בשכונת פרדס כץ לחלוקה המרכזית שמתקיימת מזה מספר שנים. החלוקה מיועדת לכלל הקהילות בשכונת פרדס כץ וקרית הרצוג.

כמידי שבוע בכל מהלך השנה מחלקים ב'חסדי איתמר' מגוון עצום של לחמים מכל הסוגים החל מלחם פרוס, לחמניות, פיתות, לחמים מלאים ומגוון לחמי בריאות מהמובחרים והטובים ביותר בשוק, לצד מוצרי חלב למיניהם, פירות, ירקות, ביצים עופות, דגים ומוצרי מזון יבשים. וכלה במתן סיוע כספי למשפחות בני הקהילות המתמודדות השכם והערב עם קושי כלכלי עצום ואי בטחון תזונתי.

החלוקה בערב פסח בשכונת פרדס כץ.

סך שווי חלוקות המזון לשנת 2020 עמד על למעלה מ-400,000 ₪ שווה כסף של מוצרי מזון למיניהם. לא כולל את סך התמיכות שחולקו ע"י העמותה למשפחות בני הקהילות הרשומים למתן עזרה כספית זו.

הנהלת הארגון, עם סיוע עצום ומתמשך בכל עת מכלל הגורמים בעיריית בני ברק, עושה כל שביכולתה להגדיל ולהעצים את מתן הסיוע והעזרה לבני הקהילות המתדפקים תדיר לבקשת עזרה בכל דרך אפשרית.

ראש העיר אברהם רובינשטיין, שם במרכז העשייה העירונית את שכונות צפון העיר קרית הרצוג ופרדס כץ, מתוך מטרה ברורה לחבר את שכונות אלו כחלק בלתי נפרד מהעיר בני ברק כולה. החל מתחילת הקדנציה הוא דואג שבכל תחום עירוני היחס של שכונות הצפון, פרדס כץ וקרית הרצוג, יהיה כשליש מהעיר, כפי שאכן מגיע לשכונות אלו.

דבר זה בא לידי ביטוי בפיתוח מתמיד של גינות שעשועים ופארקים בשכונות הצפון, חידוש התשתיות בהיקף חסר תקדים שהחל בשנה שעברה ויימשך גם בשנה הנוכחית. זאת לצד דגש על פיתוח והקמת קהילות הקודש לכלל החוגים, באופן נרחב בקרית הרצוג ופרדס כץ, הקמה של מרכזים קהילתיים ייחודיים למשפחות וילדים, וכן סיוע ודאגה קבועה לתושבי השכונות במטרה שיחושו חלק בלתי נפרד מהעיר כולה.

השנה מספר המשפחות הכפיל את עצמו ומונה למעלה מ-800 משפחות בני הקהילות מכל גווני ומגזרי הציבור ובני התורה בשכונת פרדס כץ (וקריית הרצוג).

מערך ענק ועצום זה יצא לפועל בסייעתא דשמיא ע"י 'חסדי איתמר' ובשיתוף עיריית בני ברק, ובראשם ראש העיר אברהם רובינשטיין וצוות לשכתו, הרל"ש גודי סילמן, שמופקד מטעם ראש העיר על כל מבצעי החסד והעזרה לתושבים, לצד דלת פתוחה קבועה לפניות הציבור וסיוע לכל אזרח בכל תחום ובנוסף יועצו של ראש העיר מנהל מחלקת קהילות שעשה רבות למען משפחות בני התורה, תושבי השכונה ולמען הקמת מקום לחלוקה מכובדת.

לדברי התושבים "אי אפשר לתאר במילים את השפע האדיר והסל המכובד שכל משפחה קבלה ומעל הכל את האושר והשמחה העצומה של המשפחות".

בזמן ההכנות וההיערכות לחלוקה בעת פירוק הסחורה מהמשאיות מיון והכנת הארגזים למשפחות, הפתיע בביקורו ראש העיר אברהם רובינשטיין עם צוות משרדו, ובירך וחיזק את העוסקים בצרכי ציבור במיוחד בערב פסח שזה זמן לחוץ לכולם.

ראש העיר בביקור בזמן ההכנות לחלוקה.

תושבי השכונה אומרים כי כבר מספר שנים שאנו נהנים מחלוקות המזון המתקיימות ע"י חסדי איתמר בשכונתנו מידי שבוע, אך מקום החלוקות היה משתנה מפעם לפעם במקומות שאינם מצליחים להכיל את כמות המשפחות האדירה המגיעה לחלוקת המזון, בנוסף לכך דרכי הגישה הצפופים ולא נוחים להגיע עם עגלות וכדו'.

הדבר היה מעיב על מערך החלוקות האדיר והמבורך הזה, אולם כעת שיש מתחם חלוקות מסודר, רחב ידיים ונגיש מאד למשפחות אין יותר מושלם מזה. הם מציינים כי כאן המקום להודות לראש העיר וצוות משרדו שדאגו למקום חלוקות רחב ידיים ומכובד מאד.

לא נשכח לציין מעל במה זו את הפעילויות לילדי השכונה המתקיימות בימי חגים וחופשות דוגמת טרמפולינות, סדנאות יצירה לילדים, מופע בלונים מרהיב ביותר, ועוד ועוד הפעלות מגוונות ויצירתיות. דבר המקל מאד על משפחות ברוכות הילדים שנתברכה בהם שכונתנו.

כמו כן ממשיכה העמותה בשיתוף עיריית בני ברק בפעילות במתחם גם בחול המועד, אי"ה מחר יום רביעי בשעה 12:30 יתקיים מופע ענק של להטוטן נדיר במיוחד, מרתק ומשמח את הילדים ואת משפחותיהם במהלך התוכנית יחולקו לילדים הפתעות פרסים, ממתקים, סוכר, ארטיקים ועוד.

שמחה של מצוה זו מלווה אותנו גם בחלוקות המזון המתקיימות מידי שבוע בכל מהלך השנה למען משפחות שכונת פרדס כץ שכיום היא בני ברק של בני ברק. זכות נפלאה להימנות על תושבי בני ברק ובמיוחד שכונת פרדס כץ שעומדת בשנים אלו במהפך עצום וענק של ציבור בני התורה המתגורר בה. ובוודאי כשיש ראש עיר עם צוות נפלא שחושב תמיד רק כיצד לעשות טוב לכלל האוכלוסייה.

חלוקה פרדס כץ עמותת חסדי איתמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!