ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"לא פוליטיקה גרידא"

ראש הישיבה על מנסור עבאס: "צריך למצות את האפשרות"

בראיון לערוץ 20 הביא הרב יצחק שילת ראש ישיבת מעלה אדומים נקודת מבט שונה על סיפור המפלגות הערביות והתמיכה שלהן בקואליציה | "המהלכים שקרו במהלך השנים האחרונות, עם העולם הערבי בכלל, עם העולם המוסלמי, ועם זה שאנחנו מדברים על מפלגה דתית מוסלמית, זה משהו עם חשיבה מחוץ לקופסה, זה לא פוליטיקה גרידא"

ראש הישיבה על מנסור עבאס: "צריך למצות את האפשרות"
מנסור עבאס צילום: פלאש 90

בימים האחרונים סוערות הרוחות בימין ובשמאל, כאשר כל אחד מהצדדים נדרש לתמיכה של המפלגות הערביות, כולן או חלקן, על מנת להקים קואליציה. הימין מזהיר את השמאל, בעוד הוא בעצמו שבוי באותה הדילמה.

הרב יצחק שילת ראש ישיבת מעלה אדומים התייחס הבוקר (שלישי) לנושא בערוץ 20, ואמר: "יש מאחוריו נושא גדול יותר, מאשר הקואליציה. אני חושב שהמהלכים שקרו במהלך השנים האחרונות, עם העולם הערבי בכלל, עם העולם המוסלמי, ועם זה שאנחנו מדברים על מפלגה דתית מוסלמית זה משהו עם חשיבה מחוץ לקופסה, זה לא פוליטיקה גרידא".

הרב הוסיף והמשיך: "אני חושב שגם במצב שנוצר, הפלונטר הזה שנוצר במקום שבו רוצים קואליציית שנאה... לעומת החזקה של ראש הממשלה, שיש לו חזקת חפות גמורה, והצלחה מדינית אדירה. ותמיכה של למעלה ממיליון בוחרים ישראלים. צריך למצות את האפשרות הזאת, ולפתוח פה איזה פתח".

הרב המשיך ופרט את אופי הפתח שיכול להיפתח "גם ליחסים של איזשהו אמון עם הערבים שבתוכנו, שיכולות להיות לו השלכות".

המגיש אראל סגל ניסה להבין למה הרב נתן הדגש על העניין הדתי, והאם מדובר בזיהוי אינטרס משותף ושמרני בפרהסיא של המדינה. "אכן" השיב הרב, והמשיך להסביר על המעלות שבדבר.

מנסור עבאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד