י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
האנטישמיות ברומניה

המשטרה עצרה את הגבר שאיים להשליך את מאיה 'לתא גז'

לאחר שמנהלת התיאטרון היהודי בבוקרשט התלוננה כי קיבלו מסרים איומים באימייל כלפיה וכלפי ילדיה, נעצר גבר החשוד במעשה 

המשטרה עצרה את הגבר שאיים להשליך את מאיה 'לתא גז'
אילוסטרציה צילום: unsplash

משטרת רומניה עצרה אתמול (שלישי) חשוד בגין שליחת איומי מוות למאיה מורגנשטרן, מנהלת התיאטרון היהודי בבוקרשט - רומניה. הוא גם איים להשליך את ילדיה לתא גז.

האיומים הגיעו בדוא"ל שנחתם מטעם מפלגת "הברית הימנית הקיצונית לאיחוד רומנים" (AUR), כך מסרה המשטרה, "ימיה של היהודיה הזאת ספורים", הוא כתב, הוא איים לפגוע בבתה ולשרוף את התיאטרון היהודי. "אני מתכוון לזרוק אותה לתא גז," הוסיף.

התיאטרון הגיב לתקרית באמצעות הזמנת צופים למופע בחינם באינטרנט שכותרתו "שיעור בנימוסים טובים" מאת ז'אן קלוד גרומברג, ניצול שואה יהודי מצרפת.

סילבי וקסלר, נשיא הקהילה היהודית וחבר הפרלמנט של המיעוט היהודי ברומניה, כתב בחשבון הפייסבוק שלו, כי "המסר עם הנוסח המגונה מזכיר לו את ההתעללות האנטישמית שהיהודים נאלצו לסבול בשנות השלושים".

רומניה הייתה בעלת ברית של גרמניה הנאצית בין 1940 ל-1944, כאשר 380,000 עד 400,000 יהודים נרצחו שם ובאזורים שנכבשו על ידי רומניה. כיום נותרו רק כמה אלפי יהודים במדינה שלפני 1939 התגוררו בה כשלושת רבעי מיליון יהודים.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', משטרת רומניה פתחה בחקירה בעקבות תלונה על איומי מוות נגד מאיה מורגנשטרן וילדיה, שנחתמו "מטעם הברית הימנית הקיצונית לאיחוד רומנים".

מורגנשטרן, המנהלת את התיאטרון הממלכתי היהודי בבוקרשט בירת רומניה, פרסמה אימייל שקיבלה ובו השולח מאיים להרוג אותה ואת ילדיה, וכן מאיים לשרוף את התיאטרון היהודי ושחקניו.

הודעת האימייל נחתמה מטעם המפלגה "הברית הימנית הקיצונית לאיחוד רומנים", מנהיג הקבוצה ג'ורג' סימיון גינה את האיום ואמר כי להודעה אין קשר למפלגת ה'ברית הימנית', הוא קרא לרשויות למצוא ולהעניש במהירות את שולח המייל. כך דיווחה סוכנות הידיעות 'רויטרס'.

המשטרה הודיעה לאחר המקרה כי הם במעקב אחר כתובת ה-IP של שולח הדוא"ל. המפלגה האולטרה-לאומנית AUR הוקמה לפני שנה והפתיעה בבחירות הכלליות בדצמבר האחרון, והפכה למפלגה הרביעית בגודלה בפרלמנט.

רומניה מעצר ברומניה אנטישמיות ברומניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד