י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
יהודי בריטניה מעודדים

9 מכל עשרה יהודים מעל גיל 70 קיבלו לפחות חיסון אחד

מועצת הקהילות היהודיות בבריטניה פרסמה בהתלהבות כי המסרים התקיפים מצד הרבנים ומצד מנהיגי הקהילות, הגבירו את הביטחון בקרב יהודי בריטניה, שיצאו להתחסן בהמוניהם

9 מכל עשרה יהודים מעל גיל 70 קיבלו לפחות חיסון אחד
חיסון לקורונה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

קרוב לתשעה מכל עשרה יהודים מעל גיל 70 באנגליה קיבלו לפחות חיסון אחד, כך על פי נתונים רשמיים חדשים.

המשרד לסטטיסטיקה לאומית פרסם ביום שני ניתוח חדש שבחן את צריכת החיסונים בקרב קהילות מיעוטים באנגליה בין ה-8 בדצמבר ל-11 במרץ.

בקרב למעלה מגילאי ה-70 היהודים היו בשיעורי החיסון הגבוהים ביותר, מעל 88 אחוזים, כשהם נמצאים אחרי הנוצרים עם 91.1 אחוזים ואלה ללא דת עם 89.1 אחוזים מחסונים.

אלו שהזדהו כמוסלמים היו בשיעור הנמוך ביותר (72.3 אחוזים), ואחריהם בודהיסטים (78.1 אחוזים). המחקר התבסס בחלקו על נתוני מפקד האוכלוסין ולא כלל מידע על מבוגרים שמזדהים כיהודים מבחינה אתנית. כך מציין אתר ה'ג'ואיש כרוניקל'.

ד"ר ג'ונתן בויד, מנכ"ל המכון לחקר מדיניות יהודית, אמר כי הממצאים אינם מפתיעים. "באופן כללי, יהודים נוטים להיות משכילים ובריאותיים ולכן אנחנו מצפים לראות שיעורי צריכת חיסונים גבוהים, הנתונים מראים כי האתגרים לקבלת החיסון נוטים להיות בקהילות מוחלשות יותר מבחינה סוציו-אקונומית", אמר.

נשיאת מועצת הנבחרים, מארי ואן דר זיל, אמרה כי קבוצת ארגון הגג של הקהילות היהודיות "מרוצה מאוד" מההשתתפות הגבוהה בקהילה. "אנו מאמינים שההודעות החזקות מאוד מצד הרבנים וגם מהנהגת הקהילה הגבירו את הביטחון. החיסון מציל חיים ויסייע לנו להחזיר את חיינו למשהו שדומה לנורמליות. אנו קוראים לכולם לקחת את החיסון כשזה יהיה זמין בשבילם".

בריטניה חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד