י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"אידיוטים שימושיים"

האם ארגון הבריאות העולמי מנסה לחפות על הסינים

הנגיף שהתפרץ בסין בשנה שעברה והיכה בכל העולם, הביא את ארגון הבריאות העולמי לחקור את המקור למגיפה הקטלנית | מה הממצאים שהועלו בדו"ח ומדוע גורמים בממשל האמריקני מזלזלים באמינות המסקנות

האם ארגון הבריאות העולמי מנסה לחפות על הסינים
אילוסטרציה צילום: pixabay

ארגון הבריאות העולמי מתמודד עם ביקורת על דו"ח הקורונה שלו, שלפיו בעלי חיים ולא דליפה ממעבדה הם המקור למגיפה הקטלנית.

בטיוטה שהודלפה מהדו"ח המשותף של ארגון הבריאות העולמי וסין, שדווח לראשונה על ידי סוכנות הידיעות AP, נאמר כי "לא סביר ביותר" כי נגיף הקורונה ברח ממעבדה.

אך גם הרפובליקנים וגם הדמוקרטים מטיחים כי ארגון הבריאות העולמי משוחד, בגלל תפקידה של הממשלה בראשות המפלגה הקומוניסטית הסינית, לאחר שפקידי המפלגה הסתירו את נתוני המקרים הראשונים לפני שהווירוס התפשט לחו"ל.

ג'יימי מץ, עובד לשעבר של הנשיא ביידן כשעמד בראש ועדת החוץ של הסנאט, אמר בתוכנית "60 דקות" ברשת CBS כי הדבר דומה לאפשר לברית המועצות לחקור את הדליפה הגרעינית בצ'רנוביל, שגם היא הוסתרה על ידי רשויות מקומיות.

"הוסכם תחילה כי לסין תהיה סמכות וטו מי בכלל יוכל להיות בחקירה", אמר מץ, שעבד גם במועצה לביטחון לאומי בבית הלבן תחת הנשיא ביל קלינטון. "מי הסכים לכך?, בנוסף על כך, ארגון הבריאות העולמי הסכים כי ברוב המקרים סין תעשה את החקירה הראשונית ואז פשוט תחלוק את הממצאים שלה עם מומחים בינלאומיים, כך שהמומחים הבינלאומיים הללו לא הורשו לעשות חקירה ראשונית משלהם".

עיתונאי של רשת CBS, לסלי סטאל, שאל, "אז אתה אומר שסין ביצעה את התחקיר והראתה את התוצאות לוועדה וזהו?" מץ ענה "פחות או יותר זה היה - לא לגמרי, אבל בערך זה מה שהיה, תדמיין שביקשנו מברית המועצות לבצע חקירה משותפת של צ'רנוביל, זה לא ממש הגיוני", אמר מץ.

לי זלדין, חבר הוועדה לענייני חוץ, צייץ בטוויטר כי החקירה אינה מספקת וכינה את ארגון הבריאות העולמי "אידיוטים שימושיים" של המפלגה הקומוניסטית הסינית.

"מאז פרוץ המקרה הראשון, המפלגה הקומוניסטית הסינית שיקרה והסתירה לעולם את מקורות המגיפה", צייץ זלדין, "ארגון הבריאות העולמי שיחק שוב ושוב בתור האידיוטים השימושיים של הסינים".

בדו"ח צפויה להיות המסקנה כי הקורונה ככל הנראה הגיעה באופן טבעי מעטלפים לפני שהועברו לבני אדם באמצעות בעל חיים אחרים.

ארגון הבריאות העולמי סין קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד