כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
חייבים שלטון יהודי

ראש ישיבת 'מרכז הרב': "הבחירות? הקב"ה רוצה מאיתנו משהו"

על רקע הקשיים במשא ומתן, הרב יעקב שפירא התייחס למצב הבחירות החוזרות: "כנראה יש איזה איתות שמשהו כבר צריך להשתנות" | על האפשרות כי רע"מ ימנעו מהאופוזיציה: "צריך לעשות הכול כדי שיהיה שלטון יהודי"

ראש ישיבת 'מרכז הרב': "הבחירות? הקב"ה רוצה מאיתנו משהו"
הרבי ממודז'יץ בשיעור במרכז הרב צילום: אביתר פייזוב

אחרי מספר רבנים במגזר הדתי-לאומי שהתייחסו למצב הפוליטי הסבוך, גם הגאון רבי יעקב שפירא, ראש ישיבת מרכז הרב, התייחס לכך בראיון ל'ערוץ 7'.

"הבחירות זה דבר שעובר. מעניין שדווקא העם הנבחר לא יודע מה לבחור. צריך להתפלל. הקב"ה רוצה מאיתנו משהו, אין ספק", טען הרב שפירא והמשיך, "אפשר למצוא הרבה יותר משותף, אני לא מדבר על הצד הפוליטי של העניין".

"בחירות אחרי בחירות, כנראה יש איזה איתות שמשהו כבר צריך להשתנות, אני לא מדבר על השלטון, אני מדבר על הקשב בתוך הציבור כמו שהיה בקורונה - 'גבוה מעל גבוה שומר' שיש פה מישהו שמנהל את העניינים, יש בחירה אישית לכל אדם ואנחנו צריכים לבטל דעתנו בפני רצון הבורא", הוסיף.

לצד התייחסות למצב הפוליטי, הדגיש הרב כי הנושא פחות עסוק בישיבתו: "אנחנו בישיבה תמיד מקפידים, בפרט בתקופה של בחירות, להיזהר מאוד בשמירת הלשון, זה זמן שהדברים האלה מאוד פרוצים, כי כל אחד מחפש חס וחלילה את החסרונות של השני".

בתשובה לשאלה על אפשרות של שילוב או הסתמכות מפלגת רע"ם בהקמת הממשלה, הזכיר הרב שפירא את הרמב"ן שפוסק כי מצוות יישוב הארץ היא "שהיהודים יישבו את ארץ ישראל ושהיהודים ישלטו בארץ ישראל, ארץ ישראל זה מפת הדרכים שלנו וצריכים לעשות את הכל כדי שמי שיקיים את המצווה הזאת יהיה שלטון יהודי".

הרב יעקב שפירא מנסור עבאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד