כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
עם תוצאות הבחירות

הרודן לוחץ על המנהיג הנבחר; שקול מחדש פתיחת השגרירות בירושלים

כינון היחסים עם קוסובו הביא לפתיחת שגרירות בבירת ישראל - ירושלים | בשבוע שעבר נערכו בחירות במדינה האירופית והרודן הטורקי ארדואן החליט לשגר מכתב ברכה לרה"מ הנבחר ובו בקשה לשקול מחדש את פתיחתה של השגרירות 

הרודן לוחץ על המנהיג הנבחר; שקול מחדש פתיחת השגרירות בירושלים
הסרת הלוט שגרירות קוסובו צילום: משרד החוץ

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן ביקש מראש הממשלה החדש של קוסובו לשקול מחדש את פתיחתה של השגרירות בירושלים.

ארדואן הגיש את הבקשה במכתב ובירך את ראש הממשלה אלבין קורטי, שנכנס לתפקידו בתחילת השבוע. משרד התקשורת של קוסובו פרסם ביום חמישי את תוכן המכתב.

קוסובו פתחה רשמית שגרירות בישראל בירושלים בחודש שעבר בעקבות כינון קשרים דיפלומטיים עם ישראל ב-1 בפברואר. ראש ממשלת קוסובו לשעבר, השתתף בפסגה בבית הלבן בחודש ספטמבר האחרון עם נשיא ארה"ב דאז דונלד טראמפ ונשיא סרביה אלכסנדר ווצ'יץ'.

קוסובו הפכה למדינה האירופית הראשונה עם רוב מוסלמי שהקימה שגרירות במרכז העיר ירושלים בחלקה המערבי של העיר, בעקבות ארצות הברית וגואטמלה. ארדואן הזהיר מוקדם יותר את ממשלת קוסובו כי המהלך עלול לפגוע ביחסים העתידיים עם טורקיה.

תחת טראמפ, ארה"ב, הייתה המדינה הראשונה שהכירה בירושלים כבירת ישראל, ואחריה גואטמלה. כמה מדינות אחרות פתחו או התחייבו לפתוח משרדים דיפלומטיים בדרג נמוך יותר בעיר.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בטקס וירטואלי היסטורי, ראשון מסוגו, חתמו שר החוץ, גבי אשכנזי, ושרת החוץ של קוסובו, מליסה חרדינאי, על כינון יחסים דיפלומטיים בין ישראל לקוסובו. שר החוץ אשכנזי חשף בסיום הטקס את השלט שיוצב בפתח השגרירות של קוסובו שתוקם בירושלים.

שר החוץ אשכנזי אמר בטקס: "כינון היחסים בין ישראל לקוסובו הוא צעד היסטורי חשוב ומרגש, המשקף את השינויים הרבים שחווה האיזור בחודשים האחרונים. היום, מצטרפת קוסובו רשמית למעגל המדינות השואף לשלום ויציבות והמכיר בישראל וירושלים בירתה".

"החלטת קוסובו להצטרף למעגל המדינות הנלחמות באנטישמיות ואשר אימצו את הגדרת האנטישמיות של IHRA – הן הוכחה ניצחת לברית החשובה בין העמים והתרבויות. כולי תקווה כי קוסובו תמשיך ותפעל בדרך זו של שלום ומלחמה בקיצוניים ותפעל גם להכרה בחיזבאללה על כל זרועותיו כארגון טרור" הוסיף שר החוץ.

שגרירות בירושלים רג'יפ טאיפ ארדואן קוסובו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד