י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בגיבוי של הרב קנייבסקי

יהדות התורה דוחקת את נתניהו לממשלה עם רע"מ

האם יהדות התורה על שבעת מנדטיה תכפה על נתניהו ללכת נגד מצפונו ובניגוד להבטחת הבחירות שלו? על פי דיווח הערב, שר התורה הגר"ח קנייבסקי התבטא הערב כי עדיפה הקמת ממשלת ימין בתמיכת ערבים מאשר ממשלה עם השמאל 

יהדות התורה דוחקת את נתניהו לממשלה עם רע"מ
משה גפני ובנימין נתניהו צילום: באדיבות המצלם

הפלונטר הפוליטי: בעוד ראש הממשלה בנימין נתניהו לא מתייחס לתרחיש כי יאלץ להקים ממשלה בתמיכה של רע"מ, מתוך הקואליציה או מחוצה לה, בציונות הדתית מתנגדים בתוקף בראש כל חוצות, אך במפלגות החרדיות ובראשם 'יהדות התורה' מברכים על אפשרות כזו.

בשיחה עם חברי מפלגתו התבטא השבוע חבר הכנסת משה גפני, יו"ר יהדות התורה, כי "אין שום בעיה לממשלה עם מנסור עבאס, יש לנו הרבה במשותף ואנחנו מסתדרים איתו טוב יותר מאשר עם סמוטריץ׳".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי גפני אף דחק בראש הממשלה שלא יהסס לפעול ברוח זה, עם הקמת ממשלה לצד תמיכה של מנסור עבאס ורע"מ, כשגפני לא מסתיר כי כוונתו גם להוות רוב עם הערבים מול סיעת הציונות הדתית של סמוטריץ׳ לאורך כהונת הממשלה.

בתוך כך, הערב (חמישי) דווח כי אחד ממנהיגי 'יהדות התורה' הגר"ח קנייבסקי, התבטא בנושא, ועל פי הפרסום של יאיר שרקי ב'חדשות 12', הרב התבטא ואמר: "מבחינת יידישקייט עדיף ללכת עם הנציגים מהציבור הערבי, מאשר עם הנציגים מהשמאל".

על פי הפרסום, הרב התכוון כי הערבים לא רוצים לקדם כור היתוך ו"לעשות את כולם חילונים", כך לדבריו וכי גם בנושא הגיוס, הכבוד לדת וערכי המשפחה הם הרבה יותר קרובים לציבור החרדי מאשר הח"כים משמאל משבקשים לקעקע את הצביון היהודי במדינת היהודים.

הגר''ח קנייבסקי יהדות התורה משה גפני מנסור עבאס בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד