ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
רק בת ארבע

מה עושים? הילדה לא מפסיקה לחקות את פעולות האיפור והיופי

חינוך הילדים הינו נושא מאתגר במיוחד, אך מה ניתן לעשות כאשר אחד מהילדים אוהב להתעסק בענייני מבוגרים, האם זה נכון לתת לו את האפשרות הזו? וכיצד מתמודדים? | שו"ת נפלא בחינוך הילדים וכיצד להעביר את המסר לילדים בפעולות פשוטות

מה עושים? הילדה לא מפסיקה לחקות את פעולות האיפור והיופי
איפור. תמונת אילוסטרציה צילום: unsplash

שו"ת נפלא בנושא חינוך הילדים עם בתיה וגשל - מנחה למודעות הורית והפעם עם שאלה נוספת בנושא "האיפור", מה עושים כשילדה בת 4 אוהבת איפור, ומחקה בכל הזדמנות את פעולות האיפור?

ד. שואלת: הבת שלי שתהיה בריאה מאוד אוהבת להתאפר וכל מה שקשור ליופי, הבעיה שהיא רק בת 4, היא מביאה צבעים מהגן בשביל להתאפר, מדביקה מדבקות על הציפורניים או פלסטלינה מה שיש, מה אפשר לעשות? ופליז, לא להגיד לי, לא להתאפר לידה כי זה בלתי אפשרי. נ.ב. הייתי גם ככה בגילה

בתיה עונה: נפתח את התשובה לשאלתנו גם בשאלה, האם יש לך בעיה בנידון? וא"כ, מה היא הבעיה? מבין השורות ניתן להבין כי את מבינה את האהבה שלה לאסתטיקה, (הייתי גם ככה בגילה..)

אבל עצם זה שהיא עושה את זה כבר בגיל כזה מפריע לך כנראה. אז כדאי לך מאוד לעשות הפרדה בין מה שאת היית, לבין מה שהנך מצפה ממנה לעשות, כי כשאת בליבך מצדיקה אותה, היא מקבלת בחיישניה את הצדקתך לעניין.

אז עלייך להיות שלמה עם עצמך שלמרות שאת כאן משמשת דוגמה אישית 'הפוכה' עליה להבין שיש דברים שלמבוגרים מותר בעוד שלילדים אסור! אחרת יהיה עלייך לנהל בית מאוד מרתק...

להביא לבן החמש שלך מפתחות לרכב - כי אבא נוהג.

לתת לבת השש להתעסק עם הגז והתנור כמו שאמא עושה.

על ההורים יהיה לשים סינרים כדי להוות דוגמה לילדים.

ולתת לבן השלוש לחצות כביש לבדו. ועוד...

עלייך להפנים שני דברים:

  1. גם אם עדיין את היית כך בילדותך, את לא צריכה לתת לזה הצדקה פנימית, כי היא יכולה לקבל מתנה – משמעת - שלך לא היה (בנושא זה)
  2. שיש דברים שמותר להורים לעשות ולילדים ממש לא, והגבול הזה חייב להיות ברור בהחלט.

ואגב, אולי הילדים יכולים לפעמים להציב לנו "מראה" כאמהות, שישנם דברים שהיינו רוצות לשנות גם כמבוגרים... ואז לעשות מעין "חישוב מסלול מחדש..."

הרבה הצלחה וס"ד

חינוך הילדים איפור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד