י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
כללי המשחק השתנו

הנאום של עבאס: שלב הסערה במערכת הפוליטית

יו"ר רע"מ שינה את כללי המשחק | אנשי השמאל לא מבינים איך נפל עליהם ערבי שמוכן להתעלם מהבעיות אותם הם מייצגים. ומנגד אנשי הימין חשים כי הקרקע נשמטת להם מתחת לרגליהם | התגובות במערכת הפוליטית סוערות

הנאום של עבאס: שלב הסערה במערכת הפוליטית
בצלאל סמוטריץ ואיתמר בן גביר צילום: חיים טויטו

יו"ר רע"מ ח"כ מנסור עבאס נשא הערב את מסיבת העיתונאים הראשונה והכניס את המערכת הפוליטית לסחרחורת. אנשי השמאל לא מבינים איך נפל עליהם ערבי שמוכן להתעלם מהבעיות אותם הם מייצגים. ומנגד אנשי הימין חשים כי הקרקע נשמטת להם מתחת לרגליהם. והתגובות במערכת הפוליטית סוערות.

ראשון המגיבים היה הח"כ המיועד איתמר בן גביר שתקף: "נאום מנסור עבאס מנסה להציג כ- "דובי חמוד" את מי ששייך לתנועה האיסלאמית, תומך בחמאס, ומקדש רוצחי תינוקות. קואליציה שתישען על עבאס תהיה הסוף של הימין ואין לנו מנדט לפעול כך. וקואליציה עם המשותפת ומרצ תשלח את בנט וסער הביתה ואין להם מנדט לפעול כך. אני קורא לכל שותפנו בימין להקים יחד ממשלת ימין מבלי להתבסס על התנועה האיסלאמית תומכת החמאס".

סגן השר יואב קיש מהליכוד הציג עמדה נחרצת פחות: "‏נשים בצד את הפוליטיקה, הבחירות והרכבת הממשלה. שמחתי לשמוע את נאומו של מנסור עבאס. פעמים רבות אמרתי בכנסת שהרשימה המשותפת לא מייצגת את אזרחי ישראל הערבים שרוצים לחיות בשלום ובשיוויון זכויות במדינת ישראל. מדינה יהודית דמוקרטית. היום נוכחנו לראות שלקול הזה יש נציגות בכנסת".

יאיר רביבו, ראש העיר לוד וממקורבי נתניהו הגיב גם הוא וחיבק את עבאס: "שנים הלנו מדוע כל נאום של מנהיג ערבי ישראלי שם במרכז את הפלסטינאים ולא את ערביי ישראל. אז היום הגיע מנהיג כזה, מנצור עבאס ודיבר ברור והושיט יד לשלום. עלינו להושיט לו ולציבור הערבי יד חזרה. כמי שעומד בראש עיר מעורבת, ובקואליציה של יהודים וערבים, אני יודע שזה קשה אבל בהחלט אפשרי".

מאידך, הח"כית לשעבר ובעתיד אורית סטרוק הגיבה אף היא: "‏בהמתנה לנאום לאומה... עצם העובדה שמדינת ישראל עוצרת את נשימתה לשמוע מה יגיד מנצור עבאס - היא בלתי נסבלת. וגם בלתי נסלחת".

בתוך כך, דפנה ליאל מ'חדשות 12' מדווחת כי בסביבת סמוטריץ' זועמים: "ערב שכולו נזק מטורף ולא יסולח באחריות נתניהו". ונשאלת השאלה מדוע סמוטריץ' עצמו עדיין שומר על שתיקה ולא מגיב בפומבי ובאופן נחרץ נגד.

מנסור עבאס איתמר בן גביר בצלאל סמוטריץ יואב קיש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד