י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
חשד הדדי

עמית סגל: זו נטיית הלב של נפתלי בנט ו'ימינה'

בצל פגישותיו של יו"ר ימינה עם ראש הממשלה נתניהו ויו"ר יש עתיד לפיד, מסביר הפרשן עמית סגל כי נטייתו של בנט היא דווקא לממשלה עם הליכוד, אך התנגדותו הנחרצת של סמוטריץ' לשת"פ עם רע"מ מסנדלת את התוכנית, ובנוסף קיים חשד הדדי בין נתניהו לבנט

עמית סגל: זו נטיית הלב של נפתלי בנט ו'ימינה'
נפתלי בנט צילום: Marc Israel Sellem/POOL

חוסר ההכרעה שהולידה מערכת הבחירות האחרונה הפך את הימים של קודם המלצות ראשי הסיעות אצל הנשיא למתוחים במיוחד. בעוד מנסור עבאס מהווה לשון מאזניים עם כל האופציות על השולחן וללא התחייבות למי מהצדדים, דווקא נפתלי בנט הוא האיש שנכנס לסיטואציה כמעט בלתי אפשרית.

באם יבחר בגוש נתניהו, בבחירות הבאות הוא עלול להימחק כשיאבד קולות המעוניינים בשינוי, ומנגד אם ילך עם גוש מרכז-שמאל, הוא עלול לאבד תמיכה מימין. ביום שישי נועד בנט עם ראש הממשלה נתניהו לפגישה שהוגדרה "טובה מכפי שחשבו" ולפי הדיווח היא נמשכה על פני 3 שעות שבן ככל הנראה דנו בהצעה משמעותית שהציג נתניהו ליו"ר ימינה.

לפי הדיווחים, ההצעה של נתניהו כוללת שלל תיקים מכובדים ובנוסף, הטמעתו של בנט ומפלגתו בתוך הליכוד ומוסדותיה, אולי כצעד מקדים לפני הפיכתו לראש הממשלה. דיווח נוסף שהוכחש על-ידי הליכוד, מדבר על כך שהוצע לבנט להיות שני ברוטציה אחרי נתניהו.

בתום הפגישה ביניהם שני הצדדים לא סיפקו מידע מעבר לתגובה רשמית, אך הפרשן עמית סגל מסביר כי נטייתו של נפתלי בנט היא דווקא לממשלה יחד עם נתניהו והליכוד ולא עם לפיד והשמאל.

"האם בנט נוטה לליכוד?, תוהה סגל ומשיב כי "התשובה היא בהחלט כן".

אך לדעת סגל כל זה לא מסייע יותר מדי כאשר סמוטריץ' ובן גביר עומדים על רגליהם האחריות נגד ממשלה עם מנסור עבאס: "האם זה עוזר לליכוד? התשובה היא שכרגע לא ממש, כל עוד סמוטריץ מתנגד לממשלה בהימנעות רע"מ".

לדברי סגל, "החשד ההדדי נותר בעינו: נתניהו חושד בבנט שהוא רק רוצה לשלם מס שפתיים לימין בטרם יאמר עוד כמה שבועות 'נתתי צ׳אנס אבל זה לא עבד, וכעת אקים ממשלה עם הגוש השני'", ולהיפך, "בנט חושד בנתניהו שהוא סתם מושך זמן".

נפתלי בנט עמית סגל בנימין נתניהו יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד