י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
למרות תמיכת הגר"ח

ח"כ מ'יהדות התורה' מתנגד לשת"פ עם עבאס

חבר הכנסת יצחק פינדרוס מציג הבוקר עמדה מתוך 'יהדות התורה' המציגה התנגדות לשיתוף פעולה קואליציוני עם רע"מ של מנסור עבאס, למרות תמיכתו של הגר"ח קנייבסקי במהלך

ח"כ מ'יהדות התורה' מתנגד לשת"פ עם עבאס
מנסור עבאס צילום: פלאש 90

חזית חדשה נגד ממשלת ימין בהימנעות רע"מ? הבוקר (ראשון) מסתבר כי לחברי הכנסת של הציונות הדתית שמציגים קו מתנגד נגד כל שת"פ קואליציוני עם רע"מ של מנסור עבאס, מצטרף גם ח"כ מיהדות התורה, וזאת למרות תמיכתו בשבוע שעבר של הגר"ח קנייבסקי למהלך כזה.

בראיון הבוקר לתחנת הרדיו קול ברמה פינדרוס הביע דאגה משיתוף פעולה עם הרשימה האסלמית: "זה לא מצב אידיאלי ונורמלי להסתמך על מפלגה שתומכת בטרור. השאלה של השענות על עבאס עוד לא עלתה ועוד לא היתה הכרעה של גדולי ישראל. כשהיא תהיה שאלה מעשית ולא היפותטית, נעלה לגדו"י, אבל אנחנו צריכים לעשות הכול שהיא לא תהיה שאלה מעשית".

פינדרוס הוסיף כי "יש בכנסת 65 ח"כים שמסכימים פחות או יותר על אותם דברים שקשורים לדת ומדינה וביהמ"ש העליון". לדבריו, "לא רק לסמוטריץ' לא נוח עם ממשלה בתמיכת רע"מ, גם לנו ולליכוד לא נח, יכול להיות שהפתרון נמצא אצל סער ולא אצל עבאס", הוסיף.

פינדרוס התייחס גם לאכזבה שנחלה מפלגתו בקלפי בבחירות האחרונות: "כ-20 אלף קולות ממצביעי יהדות התורה חזרו אל בן גביר, יש עוד סדר גודל של כמה אלפי קולות בודדים שנשארו בבית ולא הצביעו. לא הייתה נהירה למפלגות אחרות. ליהדות התורה יש גרעין קשה של 250 אלף קולות שהצביעו גם הפעם".

לעומת פינדרוס, חבר הכנסת מקלב דווקא הביע תמיכה בשת"פ עם רע"מ: "היו לנו הרבה שיתופי פעולה עם הסיעות הערביות, הרבה חוקים לא עברו בגלל שבסיעות הערביות סייעו לנו", אמר מקלב בראיון לרשת ב' הבוקר. "אנחנו מכירים את עמדתם בנושאים רבים ויש לנו שיתופי פעולה", הוסיף.

יצחק פינדרוס מנסור עבאס יהדות התורה מפלגת רע"מ אורי מקלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד