כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
סקר מיוחד

רע"מ מתחזקת ומקבלת תמיכה גורפת ברחוב הערבי

מנתוני סקר מיוחד המתפרסם הערב עולה כי רע״מ הינה הכח הגדול ביותר בחברה הערבית והקרובה ביותר לדעות הציבור הערבי ובפער ענק | רע"מ: הציבור מאס במפלגות שהמצע העיקרי שלהן הוא שנאה, הדרת האחר ושלילת זכויותיו

רע"מ מתחזקת ומקבלת תמיכה גורפת ברחוב הערבי
אזרחים ערביים ברחובות צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

מכון הסקרים 'סקר סטטנט' בניהול הסוקר יוסף מקלדה, פרסמו הערב (ראשון) נתוני סקר מיוחד שנערך ברחוב הערבי. כאשר מהסקר עולה כי אם שוב מתקיימות בחירות רע״מ תעלה בכוחה ותעקוף את המשותפת - תמיכה גורפת בדרכה.

מנתוני הסקר עולה כי רע״מ הינה הכח הגדול ביותר בחברה הערבית והקרובה ביותר לדעות הציבור הערבי ובפער ענק. לדוגמא רע״מ: 38.5%, חד״ש: 15.9%.

אם יהיו בחירות חמישיות רע״מ תעלה באופן משמעותי במספר המנדטים. ובנוסף כ-90% ממצביעי רע״מ תומכים בה ומציעים לתמוך בכל מועמד לראשות הממשלה המוכן להסכים לדרישות רע"מ- בין אם הוא מהשמאל או מהימין .

עוד עלה בסקר כי רוב הציבור הערבי וגם רוב מצביעי הרשימה המשותפת תומכים בגישה של רע״מ לתמוך בכל מועמד לראשות הממשלה אשר מוכן להסכים לדרישות רע"מ - 67.8% מכלל הציבור ו 53.3% ממצביעי הרשימה המשותפת.

לאור ממצאי הסקר אמרו ברע"מ כי המפלגה: "תמשיך איתנה בדרכה לחולל שינוי בחייהם של האזרחים הערבים במדינה ולהשיג פתרונות לסוגיות של החברה הערבית למרות הקולות הגזעניים המושמעים נגדה. רע"מ כבר הצליחה לחולל שינוי פוליטי לטובה בקרב רוב המפלגות והציבור בישראל. רע״מ קוראת לציבור הערבי שלא לאבד תקווה מהשגת שינוי לטובה, ומדגישה שהוכיחה בבחירות האחרונות את יכולתה להוות לשון המאזניים, ואם ייכפו עליה ועל שאר אזרחי המדינה בחירות חמישיות, היא תמשיך בדרכה ותדרוש מהציבור לתת לה את הכוח והאימון לחולל שינוי גדול יותר ולהשיג השפעה רחבה שתוביל להכרעה".

"רע״מ שולחת מסר לכל המפלגות מכל הקשת הפוליטית בישראל ומבקשת מהן לאמץ את דרכה בשינוי חיובי בחייהם של אזרחי המדינה הערביים בפרט ואזרחי המדינה בכלל, ומציינת שהציבור מאס במפלגות שהמצע העיקרי שלהן הוא שנאה, הדרת האחר ושלילת זכויותיו".

עוד הוסיפו: "רע״מ מוכנה לשיתוף פעולה עם כל מפלגה שתתמוך בקווי היסוד שלה, שמטרתם לשפר את מעמדו ואורח חייו של הציבור הערבי במדינה".

מפלגת רע"מ מנסור עבאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד