י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"ההסתה מחלחלת"

בית הכנסת הוצת, ארון הקודש בער • תיעוד

בשני אירועים שונים, פרצו הלילה שריפות בבתי כנסת בבני ברק וברמת גן | תושבים המתגוררים בשכונת קרית הרצוג בבני ברק הבחינו לפנות בוקר בעשן העולה מבית הכנסת הסמוך לביתם | האש שפרצה תפסה בפרוכת ארון הקודש וגרמה לנזק חיצוני, ספרי התורה ניצלו | חקירת המשטרה העלתה כי השריפה בר"ג נגרמה כתוצאה מקצר חשמלי  

בית הכנסת הוצת, ארון הקודש בער • תיעוד
ארון הקודש שהוצת צילום: באדיבות המצלם\\ בחדרי חרדים

תושבי רחוב החלוצים בבני ברק, הבחינו הלילה בעשן העולה מבית הכנסת 'מאור ישראל' והזעיקו את כוחות הכיבוי. רק כשנכנסו לתוך היכל בית המדרש, נדהמו המתפללים לגלות כי האש שפרצה תפסה בפרוכת ארון הקודש וגרמה לנזק חיצוני.

רק בנס ספרי התורה לא ניזוקו. ל'בחדרי חרדים' נודע כי חוקר דליקות הגיע הבוקר למקום והחלה חקירת נסיבות השריפה. גם במשטרה פתחו בחקירה. "אנחנו בטוחים שמדובר בהצתה", אמר אחד המתפללים ל'בחדרי חרדים'.

האירוע החמור התרחש סמוך לשעה 4:00 לפנות בוקר. לוחמי האש שהגיעו לבית הכנסת וידאו כי אין לכודים במבנה. האש כבתה מספר דקות קודם להגעת הכוחות.

מכבאות והצלה נמסר, "לוחמי האש הוזעקו הלילה לשריפה בבית כנסת ברחוב החלוצים. במקום בער הפרוכת של ארון הקודש. הבעירה כבתה מעצמה עוד טרם הגעת הכוחות. למקום. לוחמי האש סרקו את המבנה ואווררו את המקום עקב העשן הרב שהצטבר".

שעה קלה קודם אירוע השריפה בבני ברק, התקבל דיווח על דליקה שפרצה בעזרת הנשים בבית כנסת אחר בעיר רמת גן. חקירה של כבאות והצלה בשיתוף עם המשטרה העלתה כי מדובר ככל הנראה בשריפה שפרצה בעקבות קצר חשמלי. חקירת ההצתה בבני ברק עדיין נמשכת.

יו"ר שס, השר אריה דרעי מסר בעקבות האירוע: "מזועזע וכואב על פשע שנאה המחריד הלילה, כשארון הקודש ובית הכנסת הוצתו בבני ברק ורמת גן. לצערי ההסתה הקשה בתקופה האחרונה מחלחלת עמוק פנימה. אני קורא למשטרת ישראל לאתר את הפושעים ולמצות איתם את הדין".

שר הבינוי והשיכון ח"כ יעקב ליצמן התייחס גם הוא לאירוע החמור ואמר: "בוקר קשה ונורא בו הוצתו 2 בתי כנסת בישראל, בידי ידיים שפלות, שביצעו פשע שנאה, בבני ברק וברמת גן. ההסתה הקשה נגד מסורת ישראל והציבור החרדי, מסוכנת ועוברת קוים אדומים. על המשטרה לפעול בנחישות לאיתור הפורעים ומיצוי הדין איתם לאלתר".

הצתה ארון קודש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד