י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"עברנו שנה מאוד קשה"

יהדות התורה המליצה על נתניהו; מקלב ניסה להתיר את הנדר של הנשיא

חברי הכנסת של יהדות התורה עלו למעונו של נשיא המדינה והמליצו על בנימין נתניהו להרכבת הממשלה | גפני הסביר לנשיא על הקשר החרדי עם הציבור המסורתי בישראל | "אנחנו הציבור החרדי עברנו שנה מאוד קשה. הייתה קבוצה לא קטנה שכל הזמן שמו אותנו במוקד"

יהדות התורה המליצה על נתניהו; מקלב ניסה להתיר את הנדר של הנשיא
יהדות התורה אצל הנשיא צילום: מארק ניימן / לע"מ

לאחר למעלה משבוע של דיווחים סותרים, חברי הכנסת של יהדות התורה הגיעו היום (שני) לבית הנשיא והמליצו בפני הנשיא ריבלין על ראש הממשלה בנימין נתניהו.

יו"ר מפלגה משה גפני אמר לנשיא כי "כל השנים הלכנו עם הציבור המסורתי שנמצא בליכוד, ובגלל שהציבור הזה נמצא בליכוד אנחנו תומכים במועמד הליכוד בנימין נתניהו, אם היה מועמד אחר בליכוד היינו תומכים בו. לא נטשנו את הציבור הזה אף פעם ולא ננטוש אותו וגם הציבור הזה לא נוטש אותנו, ראינו את זה בייתר שאת בתקופת הקורונה, כשהשמיצו אותנו מבוקר עד ערב".

גפני שיבח את ריבלין על תקופתו כנשיא והוסיף כי "אנחנו הציבור החרדי עברנו שנה מאוד קשה. היתה קבוצה לא קטנה שכל הזמן שמו אותנו במוקד. אנחנו מודים לקב"ה על החיסונים וגם מודים לראש הממשלה על כך. יש קבוצה שמתעבת אותנו ומכפישה אותנו".

הנשיא ריבלין השיב לו כי "אני כבן ירושלים 215 שנים, חלק מן המשפחה חסידית וחלק חרדית-ליטאית. אני מזדהה בכל מה שאמרתם. אנחנו צריכים הבנה בין כל הקבוצות שהמדינה היא של כולנו. יהודית ודמוקרטית. כל אחד יכול לפרש את היהדות כפי שרוצה, ולכן יש מחלוקות".

השר יעקב ליצמן אמר לנשיא כי "אני מצטרף לדברי יו”ר הרשימה ח”כ גפני ושאכן אנו ביהדות התורה ממליצים על רה”מ נתניהו להרכבת הממשלה הבאה. במערכת הבחירות האחרונה הפכנו, הציבור החרדי, למוקד הסתה מצד פוליטיקאים שונים באופן הכי חמור ובוטה. עד כדי כך שאחד מראשי המפלגות קרא לזרוק אותנו למזבלות. מצופה ממך כנשיא המדינה לגנות קריאות אלו ולצאת נגד זה, כי להסתה יש מחיר וזה מסוכן. רק הבוקר שמענו על בית כנסת שהוצת בב”ב, וזו תוצאה ישירה של ההסתה הזו". לדבריו, "ההמלצה שלנו על נתניהו היא חד משמעית, לא נלך עם ליברמן ולא לפיד, לטובת מסורת ישראל והצביון היהודי".

במהלך ההתייעצות ניסה ח"כ מקלב למצוא לריבלין פתח לצירוף סער לממשלה ואמר כי "אנחנו הסיעה היחידה כאן שבחרנו בך, פעל להקמת ממשלת ימין. חכם יכול להתיר נדרים, אתה יכול להתיר את הנדר של סער שלא ישב עם נתניהו".

עוד אמר מקלב לנשיא: "אתה פעלת נמרצות להקמת ממשלת אחדות, זה לא צלח אולי כי אתה הנשיא לא לווית את זה אחר כך, אנחנו מבקשים ממך שבאותה נמרצות תפעל להקים ממשלת אחדות ימנית. רוב העם רוצה ממשלה ימנית, אף אחת מהפלגות שיהיו פה לא הצביעו עבורך, אנחנו כולנו בחרנו בך ואפשר לפעול בדבר הזה גם אם אתה נשיא של כולם. חכם יכול להפר נדרים, אתה מבין את טיב הפוליטיקה ואתה יכול להפר את הנדרים של ראשי מפלגות שהתחייבו לא לשבת עם נתניהו."

סגן השר פרוש אמר לריבלין: "הממשלה היחידה שיש לה את האפשרות להאריך ארבע וחצי שנים זה רק ממשלה בראשות נתניהו. יהדות התורה הסיעה היחידה שלא שינתה את שמה מהכנסת השנייה ולכן יש לה את המשקל הסגולי ומסמלת את העם עתיק היומין שלא שינו את שמם ולכן יש לנו דרישות שאין לאף מפלגה אחרת בכנסת. ההמלצה שלנו היא אך ורק נתניהו ואסור שהשתמע שיש מישהו אחר שאנחנו יכולים להמליץ עליו״.

לשאלת הנשיא האם עליו להמליץ על ראש ממשלה שנמצא במשפט, ענה פרוש, "אני מאמין שיש רצון של השמאל להפיל את נתניהו אך ורק בגלל שהוא היחיד שיכול להקים ממשלת ימין. אנחנו זוכרים מה השמאל עשה לבגין ז״ל".

משה גפני אורי מקלב יעקב ליצמן בנימין נתניהו ראובן רובי ריבלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד