י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בגבעה המסוגרת • תיעוד

עימותים בבית הכנסת: "התנכלות" או "הפרת צו"?

שני צעירים פעילי ימין, נעצרו היום בחשד שהפרו 'צו שטח צבאי סגור' | המעצר בוצע בגבעת 'קומי אורי' הסמוכה ליצהר במהלך פשיטה של לוחמי מג"ב על מבנה בגבעה שהוסב לבית כנסת | המתנחלים טענו כי השוטרים שברו את דלת בית הכנסת והפילו ספרי קודש | המשטרה: "טענות שקריות שלא היו ולא נבראו"

לוחמי מג"ב בקומי אורי, ארכיון
לוחמי מג"ב בקומי אורי, ארכיון צילום: קומי אורי

בשעות הצהריים (שני) פשטו כוחות מג"ב על גבעת 'קומי אורי' הסמוכה ליצהר, המוגדרת כ"שטח צבאי סגור", ופינו מהמקום מספר צעירים פעילי ימין שהתבצרו בתוך מבנה שהוסב לבית כנסת. במהלך ניסיון הפינוי נרשמו במקום עימותים בן המתנחלים לכוחות המשטרה.

במשמר הגבול טוענים, כי במהלך פעילות הכוחות לאכיפת הצו בקומי אורי, זיהו השוטרים שלושה חשודים שהתבצרו בתוך מבנה שנמצא בשטח הצבאי הסגור. "הלוחמים ביקשו מהחשודים לצאת מהמבנה מספר פעמים והקריאו להם את הצו", ציינו במשטרה.

מנגד, תושבי המקום הציגו גרסה שונה ולפיה "שוטרי מג"ב פרצו באלימות לבית הכנסת, ועצרו שני תושבים שלמדו במקום". לטענתם, "השוטרים שברו את דלת בית הכנסת וערכו חיפוש בכל בית הכנסת, תוך שהם הופכים ומפילים ספרי קודש".

בנוסף נטען, כי תושבי הגבעה ביקשו ממפקד הכוח להציג בפניהם צו המתיר לו להיכנס לבית פרטי, אולם זה סרב להציג, ואיים כי אם לא יפתחו, יפרוץ את הדלת בכח. על פי העדויות, השוטרים שפרצו למבנה סירבו להזדהות, ואף הטיחו בזילזול בפני התושבים שביקשו מהם לכבד את הוראות החוק ולהזדהות: "אני לא חייב לך כלום ואעשה מה שבא לי".

מהמשטרה נמסר כי הלוחמים ביקשו מהחשודים לצאת מהמבנה מספר פעמים והקריאו להם את הצו. "החשודים סירבו לצאת והחלו לקלל ולגדף את הכוחות. כאשר הכוחות ניסו להכנס לתוך המבנה, החשודים חסמו את הדלת באמצעות כיסאות, ואחד מהלוחמים דחף את הדלת על מנת להכנס".


הספרים שלטענת המתנחלים הושלכו ע"י השוטרים: "טענות שקריות"

שניים מהחשודים נעצרו בגין הפרת צו "שטח צבאי סגור". חשוד נוסף תושב המקום שוחרר במקום. "צר לנו שנעשה ניסיון נוסף, מפרסומי כזב שנועדו להכפיש את הלוחמים תוך טענות שקריות שלא היו ולא נבראו", אמרו במשטרה בתגובה לטענות.

 

 

עימותים גבעת קומי אורי בית כנסת משמר הגבול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד