כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מי יקבל את המנדט

בתום סבב ההתייעצויות: רוב ממליצים לנתניהו • מחר ההכרעה

מאז השעה 9:30 הבוקר זרמו נציגי המפלגות שנבחרו לכנסת ה-24, בזה אחר זה אל בית הנשיא והתייעצו עמו באשר למועמד הראוי להרכיב את הממשלה. בתום היום השיג בנימין נתניהו את מירב הממליצים, אולם ההחלטה נתונה לשיקול דעת הנשיא ששיגר רמזים עבים לאורך היום

בתום סבב ההתייעצויות: רוב ממליצים לנתניהו • מחר ההכרעה
המועמדים והנשיא צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 / נועם ריבקין-פנטון

בתום שעות דרמטיות ומורטות עצבים בבית הנשיא בירושלים, תם בשעה האחרונה סבב ההתייעצויות של סיעות הכנסת ה-24, בו סיעות הבית המליצו על המועמד להרכבת הממשלה, שיקבל כבר מחר את המנדט בניסיון להרכיב ממשלה בראשותו.

בשלב הראשון יוענק לאותו מועמד 21 יום לנהל מו"מ ובאם יידרש - יקבל 14 יום נוספים. לאחר מכן ייתכן ותינתן הזדמנות למועמד נוסף, ולאחר מכן למועמד שישיג חתימות של 61 חברי כנסת.

בתום הסבב היומי, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל את רוב הממליצים - 52 חברי כנסת מסיעות הליכוד, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית. לפיד זכה ב-45 ממליצים מסיעות יש עתיד, כחול לבן, העבודה, ישראל ביתנו ומרצ.

7 נציגי ימינה בכנסת המליצו על נפתלי בנט כמועמדם להרכבת הממשלה, כאשר תקווה חדשה של גדעון סער, הרשימה המשותפת ורע"מ של מנסור עבאס לא הביעו תמיכה באחד מהמועמדים, כך שאף אחד מהם לא קיבל רוב של 61 ממליצים.

לא ברור מי יקבל מחר את המנדט מידי הנשיא, כשלאורך היום הוא חזר ואמר כי מספר הממליצים לא יהיה השיקול היחיד וכי גם האיש עם הסיכויים הגבוהים להקים ממשלה וכן העניין הערכי, כשהוא רומז בכך על הסאגה המשפטית עימה מתמודד בנימין נתניהו - יהיו בתוך מכלול השיקולים.

בנימין נתניהו הנשיא ריבלין ראובן ריבלין המנדט להרכבת ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד