י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
נהגים הותקפו

על רקע אי שחרור גופת הבחור, עימותים בכיכר השבת

לאחר שהמשטרה מעכבת את גופת הבחור שמעון הלר ז"ל שטבע מוקדם יותר היום בנחל פרת, עשרות מפגינים בשעה זו בצומת כיכר השבת, מתעמתים עם שוטרים ומשבשים את התנועה באזור • צפו בתיעוד של ישי ירושלמי מהזירה

על רקע אי שחרור גופת הבחור, עימותים בכיכר השבת
הפגנה בכיכר השבת צילום: ישי ירושלמי, בחדרי חרדים

למעלה ממאה מאנשי קהילת 'שובו בנים' מפגינים הערב (שני) בצומת כיכר השבת בירושלים, על רקע סירוב המשטרה לשחרר את גופתו קל הנער שמעון הלר ז"ל בן ה-15, שטבע מוקדם יותר היום בנחל פרת סמוך לכפר אדומים.

כפי שדווח מקודם יותר היום ב'בחדרי חרדים', גופתו של שמעון ז"ל צפויה לעבור כחלק מהחקירה מבית החולים הדסה למכון לרפואה משפטית באבו כביר, שם תתבצע בדיקה חיצונית. לאחר התערבותו של רב המשטרה, ניצב משנה הרב רמי ברכיהו וארגון זק"א ת"א, הושגו הסכמות בין הצדדים.

אלא, שגורמים בקהילת שובו בנים דחו את ההבנות והחליטו לצאת למחאה סוערת. בתחילה הפגינו כמה עשרות בבית החולים הדסה, ובהמשך כאמור, עברה המחאה לצומת 'כיכר השבת'. המפגינים חסמו לסירוגין את הצומת וחלקם תקפו נהגי אוטובוסים שחלפו במקום. כוחות משטרה פועלים במקום להשבת הסדר הציבורי.

מוקדם יותר הערב (שני) עצרה המשטרה את אחד מרבני הישיבה, בה למד הנער שמעון הלר ז"ל. מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי הרב שנעצר יצא לטיול במסגרת מאורגנת יחד עם מספר תלמידים לנחל פרת, ובשלב מסויים קפץ הנער שמעון הלר ז"ל לעומק הנחל - וכך מצא את מותו.

מממשטרת מחוז ש"י נמסר כי הרב נחקר כעת בחשד לגרימת מוות ברשלנות ובהמשך יוחלט האם להביאו לדיון בעיניינו בבית משפט השלום בירושלים.

הפגנת מחאה כיכר השבת שמעון הלר נתיחת גופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד