י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שובר שתיקה

בנט מכשיר את הקרקע לממשלה עם לפיד והשמאל

נפתלי בנט דיבר לראשונה מאז הבחירות והתייחס לפלונטר הפוליטי. בדבריו הכשיר בנט הרכבת ממשלה שלו יחד עם יאיר לפיד והשמאל. "לא מכיר הרבה פוליטיקאים שעמדו מול האופציה המידית להיות ראש ממשלה ולא זינקו עליה"

בנט מכשיר את הקרקע לממשלה עם לפיד והשמאל
נפתלי בנט צילום: Yossi Zeliger/Flash90

שובר שתיקה: לראשונה מאז יום הבחירות לפני שבועיים ולאחר הטלת המנדט על ראש הממשלה נתניהו, יו"ר ימינה שהמליץ אתמול על עצמו כמועמד לקבל את המנדט מהנשיא, מדבר לראשונה ומכשיר את הקרקע להקמת ממשלת שינוי לצד יאיר לפיד.

"נשיא המדינה הטיל את המנדט על נתניהו. נגיע עם רצון טוב לכל מו"מ קואליציוני על מנת להקים ממשלה יציבה. אנחנו נעשה הכל ונהפוך כל אבן כדי למנוע בחירות חמישיות ולא נוותר על ערכינו ודרכינו", פתח בנט בדברים שמסר היום בפתח ישיבת הסיעה בכנסת.

בנט ציין כי "במהלך הקמפיין סירבתי לשקר ונצמדתי לאמיתות שלנו למרות שידעתי בזמן אמת שנשלם ומשלמים מחיר אלקטורלי. יש לנו מצפן אחד וברור - מה שטוב לישראל".

"בעת הזאת", התייחס בנט לפלנוטר הפוליטי, "מה שנכון לישראל זה שני דברים. הראשון הוא הקמת ממשלת יציבה כדי להציל את ישראל מבחירות חמישיות. השני, הממשלה שתקום צריכה לשקף פחות או יותר את התפלגות הדעות בעם, הקונצנזוס הלאומי".

"כלומר", הכשיר בנט את ממשלת השינוי שתוקם לצד יאיר לפיד, "נוטה ימינה בדרכה לכיוון של המחנה הלאומי. לא אמרתי לקיצוניות אבל זה רצון העם הקמת ממשלה לאומית יציבה. בחרתי לפעול בכל כוחי למען הקמת ממשלה כזאת. יש כאלה שקוראים לעצמם ימין שאין להם בעיה לגרור את ישראל למערכת בחירות נוראה והכל בשם אידאליים נשגבים. לא אידאליים יש שם אלא אמביציות. יש אחרים בצד השני שסבורים שבשם האחריות שלנו להקים ממשלה חושבים שאוותר על עמדותיי הלאומיות . אלו ואלו טועים".

עוד הוסיף בנט בהתייחסו למצב הפוליטי ולהצעה לעמוד בראשות ממשלת השינוי: "לא מכיר הרבה פוליטיקאים שעמדו מול האופציה המידית להיות ראש ממשלה ולא זינקו עליה. לא אוותר על ערכיי, של ציונות ואחדות בשביל שום תפקיד בעולם. יש הרבה דרכים להגיע לזה, להקמת ממשלה יציבה וממשלה שמהותה משקפת את הקונצנזוס הלאומי ללא קשר למרכיבים הפרסונליים".

בנאומו תקף בנט את בצלאל סמוטריץ' ואמר: "יש פוליטיקאים שהחלו את הקמפיין לבחירות החמישיות, זה הכי קל בעולם. לא להיות מנהיג, אלא להסתכל מה הוואטספ האחרון אומר לך. זו התנהלות ילדותית ומופקרת. אני מבקש כאן מימין ומשמאל, למען השם, יש לנו מדינה , תפסיקו בקמפיין בחירות האלה, שימו את זה בצד. בא ניתן מאמץ כולם, לא לטפס על עצים, לא להקצין. מתחייב לעשות הכל כדי לעשות מה שצריך להביא את ישראל לחוף מבטחים".

נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד