ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
נשיא פוליטי

סערה במערכת הפוליטית לאחר הטלת המנדט על נתניהו

אתמול במהלך האזנה להמלצות הבהיר ריבלין לנציגי הליכוד כי בשיקוליו הוא ייתן משקל גם לשיקולים ערכיים. ואכן היום הוא הבהיר: "הכרעה זו אינה קלה בעיני מבחינה מוסרית וערכית" אמר הנשיא, והוסיף "אני חרד כמוך למדינתי, למדינתנו". לאור גישה זו ובצל הטלת המשימה על נתניהו סערו הרוחות במערכת הפוליטית | המברכים והמודאגים

סערה במערכת הפוליטית לאחר הטלת המנדט על נתניהו
בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נשיא המדינה ראובן ריבלין, הודיע היום (שלישי) כי הטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על חבר הכנסת וראש הממשלה המכהן, בנימין נתניהו. אתמול במהלך האזנה להמלצות הבהיר ריבלין לנציגי הליכוד כי בשיקוליו הוא ייתן משקל גם לשיקולים ערכיים. ואכן היום הוא הבהיר: "הכרעה זו אינה קלה בעיני מבחינה מוסרית וערכית" אמר הנשיא, והוסיף "אני חרד כמוך למדינתי, למדינתנו". לאור גישה זו ובצל הטלת המשימה על נתניהו סערו הרוחות במערכת הפוליטית.

השרה מירי רגב הגיבה ואמרה: "‏מברכת על כך שהנשיא קיבל את ההחלטה הדמוקרטית הראויה, להטיל את המנדט להרכבת הממשלה על ראש הממשלה בנימין נתניהו - לו מירב הממליצים. אני סומכת על ראש הממשלה שיפעל להקמת ממשלה יציבה שתעמוד מול כל האתגרים הלאומיים הניצבים בפנינו".

השר אופיר אקוניס הוסיף אף הוא: "בשעה טובה ומוצלחת: נשיא המדינה הטיל על ראש הממשלה בנימין נתניהו להרכיב את הממשלה החדשה בישראל. כמו שאמרתי אתמול בצאתנו מהנשיא: די לחרמות האישיות! זאת לא מדיניות. צריך להקים ממשלה של המחנה הלאומי בהנהגת הליכוד ובראשות בנימין נתניהו, שתשרת את כל אזרחי ישראל. אסור לנו להידרדר למערכת בחירות נוספת!".

השרה גילה גמליאל שיבחה אף היא: "‏נשיא המדינה קיבל את ההחלטה הדמוקרטית בהטלת המנדט להרכבת הממשלה על נתניהו - ומימש את רצון העם. כעת, עלינו להקים ממשלה יציבה שתשרת את אזרחי ישראל ולמנוע מערכת בחירות נוספת".

מנגד יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד אמר: "הנשיא מילא את חובתו ולא הייתה לו ברירה, אבל הטלת המנדט על נתניהו היא אות קלון מביש שמכתים את ישראל וממיט חרפה על מעמדנו כמדינה שומרת חוק".

חברתו למפלגה קארין אלהרר הגיבה ואמרה: "‏שוחד. מרמה. הפרת אמונים. מקווה שאיפה שלנשיא לא התאפשר להפעיל שיקול דעת, בנט וסער יפעילו אותו הפעם וימנעו מהנאשם להקים את ממשלת החושך שלו".

ובצל גישה זו של הנשיא ולאור אי השתתפותו עם נתניהו בטקס הצהיר חה"כ ד"ר שלמה קרעי, מהליכוד ואמר כי: "מי שמחרים את ראש ממשלת ישראל שהוא המועמד שקיבל את רוב הממליצים, מבזה את מעמד הענקת המנדט להרכבת הממשלה ורומס כך את הדמוקרטיה ואת הכרעתם של שני מיליון בוחרים, לא ראוי לכבוד מהכנסת. אינני מתכוון להישאר במליאת הכנסת בעת נאום הנשיא בטקס ההשבעה".

ריבלין פוליטיקה נשיא המדינה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד