י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
'דירת המסתור' נחשפה

השכנים זעמו, והרב ברלנד הוחזר למעצר מלא

בימים האחרונים, פנתה המועצה המקומית זכרון יעקב לפרקליטות מחוז ירושלים בדרישה להרחיק את הרב אליעזר ברלנד, ששהה במעצר בית בדירת מסתור ביישוב - מה שהוביל להגעת מאות מחסידיו לאזור | הבוקר הוא הוחזר לכלא ניצן לאחר ששוחרר מבית החולים | פרקליטיו דורשים למצוא חלופת מעצר

השכנים זעמו, והרב ברלנד הוחזר למעצר מלא
הרב ברלנד בביהמ"ש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מנהיג קהילת 'שובו בנים', הרב אליעזר ברלנד, הוחזר הבוקר (רביעי) למעצר מלא בכלא ניצן, זאת לאחר שהמועצה המקומית זכרון יעקב פנתה לפרקליטות מחוז ירושלים ודרשה להרחיקו מהיישוב - שם שהה במעצר בית מאז שוחרר בתנאים מגבילים. 

בימים האחרונים, התעוררה סערה רבתית ביישוב זכרון יעקב, אחרי שמאות מחסידיו של הרב הגיעו לשהות בסמוך לדירת המסתור בה הוא שהה. לטענת התושבים, חלק מהחסידים התנהלו בצורה "בריונית" והטרידו את מנוחתם. כמה מהם סיפרו כי "התנחלו" להם בחצרות ובגגות הפרטיים.

הרב ברלנד, הסובל מבעיות בריאותיות, הועבר אמש (שלישי) לבית החולים 'הלל יפה' בחדרה לאחר שחש ברע - אך משם כבר לא שב לדירת המסתור בה שהה בתקופה האחרונה, אלא הועבר לכלא ניצן ברמלה. בעקבות דרישת פרקליטיו, בשב"ס בוחנים את האפשרות למצוא לרב חלופת מעצר אחרת.

כזכור, בחודש פברואר השנה אישר בית המשפט המחוזי בירושלים לשחרר את הרב ברלנד לחלופת מעצר - לאחר שנה בה שהה בבית הכלא. הוא שוחרר בתנאים מחמירים במיוחד שהציב בית המשפט, מחשש כי ינסה להימלט או ליצור קשר עם חסידיו.

השופט דוד גדעוני מבית המשפט המחוזי בירושלים פסק אז כי הרב ברלנד יאלץ להפקיד ערבות על סך 1.2 מיליון שקלים. בנוסף, נאסר עליו ליצור קשר עם חסידיו. למקום המעצר, כך נקבע, יורשו להיכנס אך ורק בעלי המקום ובני משפחתם המתגוררים במקום, המפקחים, ונציגי חברת האבטחה הפרטית. "נאסרת כניסה של כל גורם אחר למקום המעצר, זולת, כמובן, נציגי גורמי אכיפת החוק", קבע השופט.

בהחלטת בית המשפט נכתב כי "נאסר על המשיב להיות בקשר או מגע כלשהו, במישרין או בעקיפין, עם בני קהילתו ובכלל זה לצורך מתן ברכות, ייעוץ, פדיון נפש, בתמורה או שלא, במגע ישיר או באמצעות כל אמצעי טכנולוגי".

אלא, שחסידיו של הרב ברלנד גילו במהירות את מיקום הדירה, והחלו להגיע לאזור. אחד מהתושבים סיפר לאתר 'ויינט': "זו שכונה מעורבת של חילוניים וחרדים, וכולם מכבדים את כולם. מעשה כזה מערער את היחסים, וגורם לכעס גם בין הדיירים במקום לבין עצמם, ולא רק בין הדיירים לחסידים שהגיעו לתמוך בו".

כזכור, בתחילת השנה שעברה הוגש נגד הרב ברלנד כתב אישום חמור המייחס לו עבירות של עושק ומרמה, זאת בעקבות מספר תחקירים שפורסמו בכלי התקשורת, בהם נראה הרב משדל חולים סופניים להעביר לו סכומי כסף גדולים, בטענה כי יציל אותם ממוות. אישום אחר, מייחס לרב ברלנד עבירה של ניסיון שידול לאלימות. בד בבד עם הגשת כתב האישום, הוגשה לבית המשפט בקשה למעצרו עד תום ההליכים.

הרב ברלנד פרשת עושק שחור זכרון יעקב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד