י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בתגובה לרב אליהו

ח"כ יאיר גולן "מזהה תהליכים" בערב יום השואה

בתגובה לדבריו של רבה של העיר צפת הרב שמואל אליהו והתנאי שהציב ליו"ר רע"מ עבאס, חבר הכנסת יאיר גולן ממרצ לא בחל לנכס את השואה לשימוש בזוי וכתב כי "יום השואה בפתח. והנה לכם, גזען מהזן האומלל ביותר - הזן שהביא אסונות כבדים על העם היהודי. תהליכים? בבקשה"

ח"כ יאיר גולן "מזהה תהליכים" בערב יום השואה
ח"כ יאיר גולן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעקבות דבריו של רבה של העיר צפת הרב שמואל אליהו והתנאי שהציב ליו"ר רע"מ עבאס, חבר הכנסת אחמד טיבי פער את פיו בגסות כלפי הרב. יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ הגיב בחריפות וכתב כי "שמעתי שאחרי שהרב שמואל אליהו שליט"א אמר שמוסלמי אמיתי צריך לדעת שארץ ישראל שייכת לעם ישראל, אחמד טיבי פער עליו את פיו. אז אחמד, מוסלמי אמיתי חייב לדעת שארץ ישראל שייכת לעם ישראל, ולאורך זמן ערבים כמוך שלא מכירים בכך לא יישארו כאן. הרב שמואל ורבבות תלמידיו, ובהם אנחנו, נדאג לכך".

בתגובה, חבר הכנסת יאיר גולן ממרצ לא בחל לנכס את השואה לשימוש בזוי וכתב כי "יום השואה בפתח. והנה לכם, גזען מהזן האומלל ביותר - הזן שהביא אסונות כבדים על העם היהודי. תהליכים? בבקשה".
גם חבר הכנסת איתמר בן גביר הגיב לאחמד טיבי וכתב כי "דברי הבלע של תומך הטרור ועוזרו של ערפאת על גדול ישראל הרב שמואל אליהו שליט"א, שוב מראים את פניו האמיתיות". בן גביר הוסיף: "ההתבטאות של טיבי היא גסה וחצופה, ואין מקום לתומכי טרור ומבזי גדולי ישראל בכנסת. מקומו של מי שאומר שקבלת הפנים של המחבל הנתעב הוא דבר טבעי ונורמלי בכלא ולא בכנסת".

כזכור, ברקע ניסיונות השכנוע לסמוטריץ׳ להסכים לממשלה בהישענות רע"מ מצד ראש הממשלה ואנשיו, רבה של צפת הרב שמואל אליהו התייחס אתמול (שלישי) לסוגיה והציב תנאי. "עכשיו מדברים על שיתוף פעולה עם התנועה האיסלאמית. וזה צריך ברור - איזה שיתוף פעולה? כדי שנעשה שת"פ הם צריכים לדעת שאנחנו בני אדם, ומי שמנהל את העולם הוא אלוקים", אמר הרב.

"אם משהו קורה, זה אלוקים עשה את זה. אנחנו לא באנו לארץ ישראל מעצמנו", טען הרב אליהו והמשיך, "אלוקים גירש אותנו לפני 1,900 שנה, ואותו אלוקים הבטיח שיום יבוא ונחזור לפה (ארץ ישראל)".

רבה של צפת הציב תנאי להידברות: "אם אנחנו נבין שהקב"ה מחליט, ולא אנחנו - יש מה לדבר. אם אתם רוצים לדבר איתנו, תזכרו שהכל מתחיל ומסתיים ממה שהוא אמר. אם זה היסוד, יש מה לדבר. אם היסוד הוא אחר, חבל על הזמן. ערפאת, רבין, ויצמן ועבדאללה ניסו. אין שום סיכוי לשום בנאדם לנצח את הקב"ה".

יאיר גולן הרב שמואל אליהו אחמד טיבי בצלאל סמוטריץ מנסור עבאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד