י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
נתניהו הוגה תוכנית

בנט וסער ללפיד: לא נסכים להישען על הרשימה המשותפת

על רקע הטלת המנדט לידי נתניהו, "בגוש השינוי" מתכוננים לכישלונו של הראשון, אך ראשי 'ימינה' ו'תקווה חדשה' לא מוכנים לממשלה שנשענת על המשותפת. "לא נישען בשום צורה עליהם" | נתניהו מתכנן מנגד, שגם סמוטריץ׳ וגם עבאס ימנעו מבחוץ

בנט וסער ללפיד: לא נסכים להישען על הרשימה המשותפת
נפתלי בנט / גדעון סער צילום: אוליבר פיטוסי/יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שאמש (שלישי) הושבעה הכנסת ה-24, השחקנים הפוליטיים מתחילים במגעים להרכבת הממשלה, ואתמול דווח כי גדעון סער ונפתלי בנט העבירו מסר ליו"ר 'יש עתיד', שמצמצם מאוד את האפשריות שבידי האחרון.

על פי הדיווח ב'כאן 11', ראשי 'תקווה חדשה' ו'ימינה' העבירו מסר ברור ללפיד כי לא יהיה בשום קונסטלציה ממשלה שנשענת על חברי 'הרשימה המשותפת'.

"נאפשר לך להקים ממשלה יחד איתנו, אבל הממשלה לא תישען בשום צורה על 'הרשימה המשותפת' בכנסת", הצהירו בנט וסער אך סייגו, "אנחנו כן מוכנים לשקול שיתוף פעולה עם 'רע"מ' של מנסור עבאס".

מנגד, ראש הממשלה נתניהו שקיבל את המנדט מהנשיא ריבלין, מנסה למרות התנגדותם של חברי 'הציונות הדתית' להקים ממשלה בשיתוף פעולה של מנסור עבאס.

על פי העיתונאי מיכאל שמש, בעקבות התנגדותם כאמור של חברי רשימתו של סמוטריץ׳ לשבת בממשלה שנשענת על רע"מ, ראש הממשלה מתכנן להקים ממשלת ימין שנשענת גם על עבאס וגם על סמוטריץ׳.

בתוך כך, נתניהו התייחס אתמול בישיבת סיעה למצב הפוליטי הסבוך: "אעשה יחד איתכם כל מאמץ להצדיק את בחירתכם ולהוציא את ישראל ממעגל של בחירות חמישית".

"המלאכה לא פשוטה אבל לא בלתי אפשרית. המטרה בהישג יד. אני מעריך שנוכל לעשות את זה", הוסיף.

בנימין נתניהו יאיר לפיד גדעון סער נפתלי בנט מנסור עבאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד