י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בגלל גודל המשפחה

ניו יורק: זוג חרדים טוענים לאפליה בדיור מוזל

זוג חרדים מניו יורק אשר להם שישה ילדים, תובעים שתי סוכנויות בניו יורק המפקחות על הגרלות דיור בר השגה, בטענה כי הופלו בשל אמונתם ודתם | עורך דינם: "זה מאוד מרגיז, כפי שאתם יכולים לדמיין, לחשוב שאתם מופלים לרעה בגלל האמונה הדתית"

ניו יורק: זוג חרדים טוענים לאפליה בדיור מוזל
זוג חרדים. אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

זוג חרדים תובעים שתי סוכנויות בניו יורק, המפקחות על הגרלות 'דיור בר השגה' (בדומה למחיר למשתכן), בטענה כי משפחתם המונה ששה ילדים "מתמודדת עם אפליה דתית", לאחר שבקשותיהם נדחו שוב ושוב בגלל גודל המשפחה.

בתביעה שנידונה בבית המשפט הפדרלי במנהטן, חיים וחנה כץ טוענים כי הם התמודדו עם אפליה מצד שתי הגרלות דיור בר-השגה, כאשר הגישו בקשה לדירת שלושה חדרי שינה בלואר איסט סייד - מנהטן בשנת 2017. כך דיווחה סוכנות הידיעות AP.

עורך דינם, ג'סטין קלטון, אמר כי הם נדחו שוב ושוב "כי שני המבוגרים ששת ילדיהם הם יותר מדי בשביל משפחה אחת לדיור בר השגה". הוא הוסיף ואמר בראיון ל-AP: "זה מאוד מרגיז, כפי שאתם יכולים לדמיין, לחשוב שאתם מופלים לרעה בגלל האמונה הדתית הלהוטה והעמוקה שלכם להקים משפחה גדולה".

בתביעה נאמר כי "לבני הזוג אמונה דתית כנה כי להביא לעולם ילדים רבים היא חובה וברכה מצד אלוקים. התובעים ציינו כי הם הופלה לרעה שלא כדין, "וכמובן שזו זכות יסוד במדינה זו לעסוק בדת שלך, וזכות גם לקבל דיור בר השגה. אתה לא צריך לבחור בין שתי הזכויות הבסיסיות האלה שכולם צריכים", אמר קלטון.

שתי סוכנויות עירוניות - שימור ופיתוח השיכון בעיר ניו יורק, והחברה לפיתוח שיכון בניו יורק נתבעו יחד עם כמה חברות. "אנו מחויבים להליך הוגן ושוויוני במערכת הגרלת הדיור שלנו, ובוחנים את פרטי המקרה הזה", אמר דובר העירייה.

על פי התביעה, החלטות המבוססות על גודל המשפחה "השפיעו באופן לא פרופורציונאלי על אנשים יהודים אורתודוקסים על סמך אמונותיהם ועקרונותיהם הדתיים". בחודש מרץ 2019 קבעה המחלקה לזכויות האדם במדינת ניו יורק, כי "יש סיבה אפשרית להאמין כי כמה חברות המעורבות בהגרלות הדיור המוזל היו מעורבות באפליה בלתי חוקית".

זוג חרדים דיור בר השגה תביעה אזרחית אפליית חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד