י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
עלייה חדה

נזקי הקורונה: כ-40,000 ילדים בארה"ב איבדו הורה אחד

לפי הערכות, כ-40,000 ילדים בארה"ב איבדו לפחות הורה אחד מקורונה, כך עולה מממצאים חדשים שפורסמו בימים האחרונים, כאשר רוב היתומים הם נערים מתבגרים

נזקי הקורונה: כ-40,000 ילדים בארה"ב איבדו הורה אחד
ארה"ב צילום: Unsplash

חוקרים מאוניברסיטת סטוני ברוק פרסמו ביום שני ממצאים ב-JAMA Pediatrics, החוקרים פרסמו כי 37,300 ילדים מתחת לגיל 17 איבדו הורה לקורונה, עד פברואר 2021.

"למרבה הצער הייתה קפיצה גדולה בתמותה מאז, ולכן הייתי מעריכה כי המספר של היתומים גדל עוד יותר כיום", כך אמרה רייצ'ל קידמן, מחברת המחקר ופרופסורית באוניברסיטת 'סטוני ברוק' לרפואת משפחה, לרשת 'פוקס ניוז'.

החוקרים אומרים כי העלייה הכוללת היא עלייה של 20 אחוזים בהשוואה למספר הילדים שמאבדים הורה בשנה רגילה, "ילדים שמאבדים הורה נמצאים בסיכון מוגבר להיות באבל טראומתי, ולדיכאון, לתוצאות חינוכיות לקויות, השלכות אלה יכולות להימשך גם בבגרותם", כתבו מחברי המחקר והוסיפו כי מוות פתאומי של הורה יכול להחמיר את הטראומה בקרב ילדים יכול "להשאיר משפחות לא מוכנות עם תוצאות קשות".

מקרי מוות מקורונה הותיר עשרות אלפי יתומים, המחקר מציין כי 20,600 מהילדים שהתיתמו היו ילדים לבנים שאינם ממוצא היספני, ו-7,600 היו שחורים שאינם היספנים. הממצאים מדגימים עוד יותר את שיעור המגיפה הלא פרופורציונלי של המגיפה במיעוטים גזעיים ואתניים, עוד נאמר כי ילדים שחורים מהווים 14 אחוז מהילדים בארה"ב, אך מהווים 20 אחוז מהמאבדים הורה למחלה החדשה.

צוות המחקר לקח בחשבון "מקרי מוות בעקיפין בגלל המגיפה", מספר הילדים שנפגעו גדל אם כך ל-43,000.

קורונה יתומים ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד