י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לפני קריסה?

מנהיג צפון קוריאה מודה: "המצב הגרוע ביותר אי פעם"

קים ג'ונג און מנהיגה של צפון קוריאה נמצא זה עשור בשלטון | הכלכלה מקרטעת, תוכנית הגרעין מתמהמהת ולכל זה מצטרפת גם הקורונה שמכה במדינה | בכנס של מפלגת העובדים קרא קים ליזום תוכנית כלכלית שתציל את המדינה מקריסה

מנהיג צפון קוריאה מודה: "המצב הגרוע ביותר אי פעם"
קים ג'ונג און צילום: pixabay

מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, דיבר בכנס של מפלגת העובדים השולטת בפיונגיאנג והודה כי הרפובליקה עומדת בפני "מצבה הגרוע ביותר אי פעם".

קים ביקש מאלפי חברי מפלגת שלטון ליזום תוכנית כלכלית חדשה למדינה לחמש שנים. כך על פי הדיווחים בדרום קוריאה. "הוועד המרכזי של המפלגה מצפה שתפעלו באופן יזום ואחראי יותר לחיזוק תאי המפלגה", הוסיף קים, כך על פי דיווח ב'רויטרס'.

"שיפור רמת החיים של האנשים אפילו במצב הגרוע ביותר אי פעם, עלינו להתגבר על אתגרים רבים חסרי התקדים" אמר קים ביום שלישי לחברי מפלגת העובדים בפיונגיאנג.

מומחים טוענים כי קים עומד בפני הרגע הקשה ביותר בחייו כשהוא מתקרב לעשור בשלטון, הקורונה שיבשה לקים את תוכניות הנשק הגרעיני, וגרמה לזעזוע נוסף בכלכלה שכבר עשרות שנים נמצאת תחת ניהול כושל וסנקציות על ידי ארצות הברית בגלל תוכנית הנשק הגרעיני של המדינה המבודדת.

קים לחץ על החברים לבצע את ההחלטות שהתקבלו בקונגרס מפלגתי בינואר, כאשר נשבע לחזק את ההרתעה הגרעינית על רקע הלחץ האמריקני והכריז על תוכנית הפיתוח הלאומית לחמש שנים. כך דווחה סוכנות הידיעות רויטרס. ועידת הקונגרס הגיעה חודשים לאחר שקים הודה כי תוכניותיו לשיפור הכלכלה אינן מצליחות.

קים ג'ונג-און צפון קוריאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד