י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"חשש מתמונות כמו בשושן פורים"

מסתמן: החלטת ממשלה לסגירת מירון; חילוקי דעות על ההגבלות

סאגת העלייה למירון בל"ג בעומר: לאחר ישיבה ממושכת בה נטלו חלק נציגי כל הנוגעים בדבר לא הושגה הסכמה. נציג הממשלה העלה דרישה להחלטת ממשלה שתסגור את העיר מירון בימי ההילולה. בכירים במפלגות החרדיות חוששים מתמונות דומות כמו בשושן פורים

מסתמן: החלטת ממשלה לסגירת מירון; חילוקי דעות על ההגבלות
חרדים בהר מירון צילום: דוד כהן, פלאש 90

סאגת מירון וההגבלות: ל'בחדרי חרדים' נודע כי בתום ישיבת היערכות שהתקיימה בשעות האחרונות ובה נטלו חלק נציגי משרד הבריאות, הפרויקטור החרדי רוני נומה, נציגי המשטרה, נציגי החסידויות, אנשי המוקמות הקודשים ומשרד לשירותי דת, טרם הושגו הבנות לגבי מתווה מוסכם לעלייה לציון הרשב"י בל"ג בעומר.

זעם חרדי: ההדלקה במירון עד 1,000 איש; אצטדיון עד 10,000 אוהדים

במהלך ישיבה שהתקיימה באמצעות ה'זום', נציג הממשלה הבהיר כי כדי לשמור על כמות העולים להר, הממשלה באמצעות קבינט הקורונה תסגור את העיר מירון, ויקבעו קריטריונים לאלה שיורשו להגיע. טרם נודע מהם הקריטריונים.

הבוקר (חמישי) חשפנו מסמך פנימי שהוכן על ידי הדסק החרדי במשרד הבריאות שביקש להגביל הגעה לציון בימי ההילולה ל-30,000 מתפללים, ובדיון היום אף הוצע אפילו להוריד את מספרם.

בפתח הדיון התייחס האלוף רוני נומה לביקורת שהשמיעו אתמול חברי הכנסת כשטענו פעם נוספת כלפי החרדים, הפעם נגד אלו הרוצים לקיים את המנהג ולהגיע לציון אחרי שבשנה שעברה לא יכלו לעשות זאת, ולעומתם, בימי הראמדן לא הוטלו כל מגבלות על עלייה להר הבית. נומה התייחס ביטל את הביקורת החרדית ואמר כי "לא מעניין אותו מה קורה עם הרמאדן", כך לפי מקורות שנחשפו לתוכן השיחה.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי בכירים במשטרה במחוז הצפוני מתנגדים להגבלות, ובשיחות לא רשמיות הבהירו כי מבחינתם קיימות רק 2 אפשרויות: או שתותר כניסה לכל אחד, או שההר ייסגר לכולם. הסתייגות המשטרה ממתווה מבוקר נובעת מאירועי אשתקד אז פרצו מהומות בין מתפללים שביקשו להיכנס לציון לבין השוטרים.

בתוך כך, בכירים במפלגות החרדיות התריעו ל'בחדרי חרדים' מתמונות דומות שהיו בשושן פורים האחרון, אז הוטלו מגבלות על העלייה לירושלים ומאות משפחות וילדים תועדו עולים רגלית את הדרך המפרכת לירושלים, ובעקבות המקרה התעורר זעם של נציגי החרדים בכנסת שהפנו אצבע מאשימה לעבר ראש הממשלה.

קורונה ל"ג בעומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד