י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שוב אפליה בוטה

זעם חרדי: ההדלקה במירון עד 1,000 איש; אצטדיון עד 10,000 אוהדים

זעם חרדי נרחב בעקבות החלטת הממשלה בליל אמש לאשר את השתתפותם של עשרת אלפים אוהדים באצטדיוני ספורט בישראל, כשבמקביל לכך, משרד הבריאות מצר מאוד את צעדיהם של החרדים ומגביל את ההשתתפות ביום ההילולה במירון בל"ג בעומר | והיכן הנציגים החרדים?

זעם חרדי: ההדלקה במירון עד 1,000 איש; אצטדיון עד 10,000 אוהדים
הר מירון מול איצטדיון צילום: דוד כהן, פלאש 90

הדרישה השרירותית של משרד הבריאות להגביל מאוד את מספר המשתתפים באירועי ל"ג בעומר בציון רשב"י במירון כפי שנחשף אמש (רביעי) ב'בחדרי חרדים', מעוררת זעם נרחב בקרב הציבור החרדי בישראל. תחילה הערכנו כי ההגבלה תהיה עד ל-45 אלף איש שיגיעו במהלך כל ימי ההילולה לציון, אך בהמשך התברר כי ההגבלה שרירותית אף יותר וכעת הדרישה היא להגבלה של עד 30 אלף איש במהלך כל תקופת ההילולה, ועד 1,000 איש בלבד בטקסי ההדלקה, מה שמצביע על רמת אטימות חדשה שמציגים במשרד הבריאות.

פרסום ראשון | משרד הבריאות דורש: להגביל את העלייה לציון הרשב"י

הזעם החרדי על ההגבלות בל"ג בעומר: דין הר הבית לא כדין מירון

מסמך פנימי נחשף: עד 30,000 איש • כך תיראה ההילולה בהר מירון

החרדים לא מוותרים: מתארגנת מחאת ענק

עיתון 'המבשר' מצטרף למאבק: הסירו ידיכם מהר קדשנו

הזעם על ההחלטה השרירותית עוד גובר לאחר שבמקביל הממשלה אישרה בליל אמש את קיומם של אירועי ספורט באצטדיונים פתוחים בהשתתפות של עד עשרת אלפים איש, אך במקביל כאמור, אירוע ההדלקה במירון מוגבל ל-1,000 משתתפים בלבד. ושוב עולה השאלה לגבי סדר העדיפויות הלקוי לפיו צועדת הממשלה ומה עושים הנציגים החרדים כדי לתקן את העוול.

כזכור, אמש נחשף ב'בחדרי חרדים' כי במהלך ישיבה שהתקיימה אמש בלשכתו של שר הפנים דרעי, הודיעו נציגי משרד הבריאות כי הם דורשים להגביל את העלייה לקבר הרשב"י בימים הסמוכים ליום ההילולה, שיוצא השנה ביום שישי ויתפרס גם ליום חמישי ומוצאי השבת.

על פי מקורות שנחשפו לתוכן הפגישה, משרד הבריאות הציג עמדה באמצעות הפרוייקטור פרופ' נחמן אש, לפיה כל אירוע הדלקה יוגבל עד 1,000 משתתפים. המשמעות - רק כ-15,000 בני אדם יורשו לעלות להר במהלך יום ההילולה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הגורמים החרדים הביעו התנגדות להגבלות. הם הציעו חלופה, ולפיה יורשו לעלות במהלך יום ההילולה 15,000 איש בשלוש פעימות. במידה והמתווה יתקבל, יעלו להר כ-45,000 בני אדם, לעומת כ-400,000 איש שעולים בכל שנה.

אתמול, בתום פגישה שהתקיימה בלשכת השר אריה דרעי היה מי שניסה לטעון כי לא דובר על הגבלה במספר, אלא שהיום נחשף במסמך שהגיע לידינו כי משרד הבריאות מבקש להגביל את המשתתפים ל 30,000! בלבד לאורך כל ימי ההילולה. אחרי שאתמול הערכנו את ההגבלה בכ-45,000 איש.

 

ל"ג בעומר משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד