י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
רק 65% מחוסנים

מנכ"ל משרד הבריאות: לא שוללים גל רביעי

בעוד חלקכם מתנהלים כאילו הקורונה כבר מאחורינו, הרסתם את המסכות ומתקהלים ללא הגבלה, לצד מחלקות הקורונה שנסגרו בבתי חולים, מנכ"ל משרד הבריאות מזהיר מפני השאננות ומביע חשש מגל רביעי "אני לא חושב שכרגע יש תנאים לדבר על גל נוראי או על סגר. אבל אנחנו כן צריכים לשמור על ההנחיות"

מנכ"ל משרד הבריאות: לא שוללים גל רביעי
מחלקת קורונה בשערי צדק צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

על רקע ההקלות הנוספות הצפויות במתווה החינוך, ‏מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי ציין בתדרוך שמסר היום (חמישי) לתקשורת, כי עדיין לא נשללה האופציה לגל רביעי וכי עדיין צריך לשמור על ההנחיות.

לדבריו, "רק 65% מכלל האוכלוסייה, כולל ילדים, מחוסנים ולכן יכול עדיין להיות גל תחלואה, גם על ידי מוטנטים שיכנסו לישראל. אני לא חושב שכרגע יש תנאים לדבר על גל נוראי או על סגר. אבל אנחנו כן צריכים לשמור על ההנחיות".

הוא התייחס כאמור להקלות בחינוך ואמר כי "אנחנו פותחים גם את כיתות ד' ללא קפסולות, כמו כיתות ג'. לאחר שנראה את ההתנהגות בג'-ד' למספר ימים, תבוטלנה גם הקפסולות בכיתות ה'-ו'. באשר לכיתות ז'-י', יתאפשר מעבר של תלמידים בין יותר קפסולות – היה עד 2, עכשיו מותר 4. בכיתות בהן נוכל להפעיל בדיקות מהירות, ילמדו ללא קפסולות".

"באשר לכיתות י"א-י"ב, שאנחנו רוצים לאפשר להם להתכונן לבחינות הבגרות ולהיבחן, ביטלנו את הקפסולות לכיתות בהן אחוז המתחסנים והמחלימים גבוה מ-65%".

פרופסור לוי ציין כי "למרות הנתונים, יש לזכור שאנחנו עדיין עם 2.5 מיליון ילדים שאינם מחוסנים. יש גם קרוב ל-900 אלף מבוגרים בני 50 ומעלה שאינם מחוסנים. למרות אחוז החיסון הגבוה, אנחנו עדיין צפויים לתחלואה ולהדבקה. לכן, ההתנהגות הנכונה היא חשובה: שמירת מרחק, מסכה, בידוד לשבים מחו"ל שאינם מחוסנים ומחלימים. המוטציות מסתובבות בעולם ומשתוללות בחלק מהמקומות ולכן יש לשמור על כל ההנחיות".

לדבריו, "כשנתקדם עם החיסונים, וגם עם חיסוני הילדים בקרוב, נוכל להגיע לחיסון עדר טוב יותר. וככה נוכל לשנות את מהלך המחלה הזאת, אולי נדביר אותה. זו התקווה שלנו, וזה תלוי גם באיך אנחנו מתנהגים".

קורונה פרופ' חזי לוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד