י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מיר ווילן הערן פון אייך

לראשונה: ה-FBI מפרסם מודעות לפשעי שנאה ביידיש ועברית

ה-FBI יוצא בקמפיין בקרב הקהילות היהודיות בארה"ב, בשלוש השפות המדוברות כולל יידיש ועברית וזאת על רקע פשעי השנאה הפושים בחסות נגיף הקורונה. נפגעת? דווח

לראשונה: ה-FBI מפרסם מודעות לפשעי שנאה ביידיש ועברית
מודעות לפשעי שנאה ביידיש ועברית צילום: FBI

כנראה בפעם הראשונה, ה-FBI פרסם מודעות בקהילות היהודיות בארה"ב על מודעות לפשעי שנאה, המודעות עוצבו ונכתבו באנגלית, ביידיש ובעברית, כדי לוודא שהן מגיעות לכל פלחי הקהילות היהודיות בארצות הברית.

מסע הפרסום של האף.בי.איי. קורא לאנשים שהיו קורבנות לפשעי שנאה לדווח עליהם ל-FBI. "האם ידעת שלא מדווחים על פשעי שנאה רבים?", נכתב במודעה. ה-FBI רוצה לעזור, אבל אנחנו צריכים לשמוע ממך. אם אתה מאמין שאתה קורבן לפשע שנאה או עד לפשע כזה, אנא תפנה למחלקת המשטרה המקומית שלך".

האשמת יהודים וישראלים ביצירתו ובהפצתו של וירוס הקורונה: Judeovirus היא האשמה חמורה יותר מהאשמות קודמות ומגוונות שהופנו כלפי יהודים במהלך ההיסטוריה. מיד עם התפשטות מגפת הקורונה בעולם, החלה לעלות ההאשמה שיהודים וישראלים הם שפיתחו את הנגיף והם המפיצים אותו בעולם, הם שימצאו תרופה למחלה וחיסון מפניה, או - אז ימכרו אותם לכול העולם החולה, ויגרפו רווח עצום.

במהלך חודשי הקורונה עשתה לה עלילה זו כנפיים, והיא הגיעה מעשרות ארצות, והתבטאה במלל תוקפני ובשלל קריקטורות ארסיות. היא נשמעה לא רק בחוגים קיצוניים כמו חסידי העליונות הלבנה, נוצרים אולטרה-שמרנים ואצל המאשימים הקבועים, כמו טורקיה והרשות הפלסטינית, ובמיוחד איראן שהקדישה מאמצים להפצת האשמה, אלא התפשטה לאוכלוסייה שאינה מזוהה פוליטית או אידיאולוגית.

פשע שנאה אנטישמיות בארצות הברית FBI

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד