י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מפקד המחוז יחקור

תיעוד: חבר כנסת מהרשימה המשותפת הוכה קשות ע"י שוטרים

במהלך מחאה של פעילי שמאל שהתקיימה סמוך לכניסת השבת בשכונת שייח ג'ראח במזרח ירושלים, תקפו שוטרים באלימות את ח"כ עופר כסיף - שנפצע קל | "הרביצו, השתוללו ושברו לי את המשקף", סיפר כסיף | גינויים חריפים במערכת הפוליטית: "בלתי מתקבל במדינת חוק דמוקרטית"

תיעוד: חבר כנסת מהרשימה המשותפת הוכה קשות ע"י שוטרים
ח"כ כסיף מותקף ע"י שוטרים צילום: צילום מסך

עשרות ערבים ופעילי שמאל הגיעו אתמול (שישי) סמוך לכניסת השבת לשכונת שייח ג'ראח במזרח ירושלים, למחות נגד פינוי משפחות פלסטיניות מהשכונה. במהלך המחאה התפתחו עימותים בין המפגינים לכוחות המשטרה הרבים שהגיעו לשמור על הסדר הציבורי.

אחד המפגינים, היה חבר הכנסת היהודי עופר כסיף מהרשימה המשותפת. במהלך המחאה, תועדו שוטרים מכים אותו באלימות, תוך שהם מפילים אותו לרצפה ושוברים את משקפיו. האירוע האלים גרר תגובת זועמות מהמערכת הפוליטית. גם פוליטיקאים ימניים גינו בחריפות את התקיפה.

"הם הרביצו, השתוללו ושברו לי את המשקף", אמר חבר הכנסת כסיף. לדבריו, "השוטרים משתוללים פה, לא נותנים לאנשים להפגין. גם כשאמרו להם שאני חבר כנסת זה לא עניין אותם. הוא סיפר, כי "במהלך ההפגנה נגד הפלישה של המתנחלים לשכונת שייח ג'ראח וגירוש המשפחות הפלסטיניות, המשטרה התחילה להשתולל"

"בלי שום התגרות ובלי שום סיבה", תיאר כסיף, "שוטר נתן לי אגרוף לפנים. הוא שבר לי את המשקפיים, גררו אותי לרצפה. גם כששכבתי על הרצפה המשיכו להכות אותי. שניים מהם אף קיללו אותי. לא נתנו לפראמדיקית שהייתה בין המפגינים להעניק לי עזרה".

יו"ר הכנסת יריב לוין מסר בתגובה לאירוע, אותו הגדיר 'חמור': "הזדעזעתי לראות את האירוע החמור שבו חבר כנסת מוכה על ידי שוטרים. התנהגות ברוטלית כזו לא ראויה כלפי אף אזרח, לא כל שכן כלפי חבר כנסת הזכאי מכוח החוק לחופש תנועה על מנת שיוכל למלא את תפקידו".

"לצערי", הוסיף לוין, זה אינו אירוע ראשון של פגיעה בחברי כנסת, והתעלמות מזכויותיהם על פי החוק. מיד עם צאת השבת אפנה בדחיפות בעניין זה לשר לביטחון פנים ואעמוד על כך שהאירוע יתוחקר, ושינקטו כל הצעדים הדרושים על מנת שהאחראים למקרה יתנו את הדין, ומקרה דומה לא יישנה בעתיד".

גם יו"ר הציונות הדתית חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', גינה בחריפות: "אירוע התקיפה של חבר הכנסת עופר כסיף על ידי שוטרים הוא חמור ובלתי מתקבל במדינת חוק דמוקרטית. חסינות חברי הכנסת קריטית למילוי תפקידם, ואינה עניין לצד כזה או אחר במפה הפוליטית. יותר מידי פעמים בתקופה האחרונה שוטרים מפירים את החוק בעניין הזה ומשטרת ישראל נדרשת לבדק בית רציני".

במשטרה הודיעו כי מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן הורה על תחקור האירוע. "מתחקור ראשוני של האירוע עולה כי במהלך מחאה שנערכה בשכונת שייח ג'ראח ולאחר שמשתתפיה החלו להפר סדר במקום ולא נשמעו להנחיית המשטרה ניתנה הוראה על פיזורה", נמסר בתגובת המשטרה.

במשטרה הוסיפו כי "המפגינים במקום המשיכו בהפרת הסדר, במהלכה אחד המפגינים תקף את אחד השוטרים תוך שהוא בועט בו וחובט באגרוף לפניו. השוטרים נאלצו להשתמש בכח סביר על מנת לעצור את התוקף, מאחר ולא הזדהה במהלך האירוע וכשהתברר כי מדובר בחבר כנסת שוחרר במקום. מספר שוטרים נפצעו ונזקקו לטיפול רפואי. משטרת ישראל תמשיך לאפשר לכל אדם את חופש הביטוי והזכות להפגין אך לא נאפשר הפרת סדר אלימה ואנו מגנים בכל תוקף פגיעה באנשי חוק".

עופר כסיף אלימות משטרתית שייח גארח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד