י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
סיכום חדשות השבת בישראל

הבליץ על סמוטריץ'; מחקר על יעילות החיסון

סיכום חדשות השבת - פארשת שמיני בישראל: איום מצד חברות החיסונים על המשך האספקה | הבליץ המתוכנן בליכוד על חה"כ סמוטריץ' ומחקר המספק נתונים על יעילות החיסונים נגד הזן הדרום אפריקאי

הבליץ על סמוטריץ'; מחקר על יעילות החיסון
חיסון לקורונה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מחקר משותף של מכון כללית למחקר ואוניברסיטת תל אביב שפורסם הערב (מוצ"ש) מעלה כי ההגנה של חיסון קורונה נגד הזן הדרום אפריקני פחותה מההגנה נגד הזן הבריטי. בשלב זה קשה להעריך את שיעור הירידה ביעילות החיסון, והערכת החוקרים היא שיעילות החיסון פחותה, אך עדיין משמעותית.

האיום של פייזר ומודרנה לישראל: אם לא תשלמו מראש לא תקבלו את החיסונים ותידרדרו במורד רשימת המדינות שמסופקים להם חיסונים - כך דווח בחדשות 12. בינתיים החברה השהתה משלוח של 700 אלף מנות.

'הליכוד' מתכנן בליץ חזק על סמוטריץ׳ שמסרב לאפשר ממשלה בתמיכת רע״מ. בפגישה של נתניהו ובנט הבהיר בנט כי ממשלת ימין עדיפה מבחינתו - אך אם ייכשל הניסיון להקימה, הוא יפנה לצד שני. כך מדווחת מורן אזולאי בווינט. על פי הדיווח, בנט בפגישה בחמישי דרש מנתניהו רוטציה בראשות הממשלה. אם יהיה שני ברוטציה, הוא יבקש לבצר את ההסכם ולסגור את הפרצות - כדי לא לחזור על מקרה בני גנץ.

פרקליט המדינה לשעבר משה לדור לדב גיל-הר: נאומו של ראש הממשלה נגד הפרקליטות היה לא לגיטימי, הוא צריך להגיד יום יום תודה על ההקלות וההנחות שנעשו לו לאורך כל הדרך, גם בידי היועמ"ש. 

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי אמר כי הוא מעריך שבחודש הבא משרד הבריאות יוכל להתחיל לחסן מפני קורונה בישראל ילדים בני 15-12. 

גבר כבן 50 טבע למוות בנחל באר שבע סמוך לשכונת נוווה נוי בבאר שבע. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום מצאו את הגבר ללא סימני חיים ונאלצו לקבוע את מותו. פראמדיק מד"א יונתן סוסן סיפר: "עובר אורח שחלף במקום זיהה את הגבר כשהוא מחוסר הכרה במים הרדודים. הגבר היה ללא דופק וללא נשימה ולאחר בדיקות רפואיות לא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

פייזר חיסון לקורונה סערת סמוטריץ ביבי נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד