י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שילחו להם אוכל

הרב הטורקי: להושיט יד לשלום בחודש הרמדאן

חבר בית הדין של טורקיה פנה לקהילות היהודיות בעולם להשיט יד למוסלמים בחודש הרמדאן וביקש מהשכנים היהודים לשלוח חבילת תמרים לשכן מוסלמי או מוצרי אוכל למשפחה נזקקת, כדי להוריד את מפלס השנאה

הרב הטורקי: להושיט יד לשלום בחודש הרמדאן
הרב יצחק אלאלוף צילום: באדיבות המצלם

הרב יצחק אלאלוף, חבר בית הדין של טורקיה פנה לקהילות היהודיות בעולם להשיט יד למוסלמים בחודש הרמדאן. הרב ביקש מהשכנים היהודים לשלוח חבילת תמרים לשכן מוסלמי או מוצרי אוכל למשפחה נזקקת, כדי להוריד את מפלס השנאה.

הרב פרסם קריאה מיוחדת "למען עתיד של שלום", וקרא כי "יהודים ומוסלמים צריכים לבנות גשרים" וציין כי "כאשר שכנינו המוסלמים שומרים על הרמדאן בחודש אייר, חודש הריפוי, בואו ננצל את ההזדמנות להביא לפיוס בין קהילות ברחבי העולם".

"ליהודים ולמוסלמים יש אמונות ודרך חיים קצת שונה, אך זה לא מהווה מכשול לחיים משותפים לשלום, וכבוד לאורח החיים של השני. אני יודע זאת מכיוון שאני מתנהל כך מדי יום, עבור יהודים זו תחילתו של חודש אייר, חודש ששמו עם ראשי תיבות של "אני השם רופאך". זה חודש שבמהלכו אנו מתאבלים על תלמידים גדולים שמתו במגיפה לפני אלפי שנים, כמו גם חודש בו אנו חוגגים את סיומה של אותה מגיפה ואת הריפוי שהיא הביאה".

"מבחינת המוסלמים זהו חודש הרמדאן, חודש המסומן בצומות יומיומיות ואחריו ארוחות משותפות שמגיע לשיאו בחג עיד אל-פיטר. אך עבור נזקקים בקהילה המוסלמית, זמן זה של צום וימים שיכולים להיות מאתגרים במיוחד, הקהילה היהודית בטורקיה הגישה ארוחות לנזקקים זה מספר שנים, בקזבלנקה, מרוקו, חילק הרב לוי בנון אריזות המכילות מאכלים מסורתיים של הרמדאן".

"יוזמות רבות נוספות דומות מתקיימות מדי שנה סביב הרמדאן במדינות שחברי איגוד הרבנים בארצות האיסלם פועלים, הארגון הוא א-פוליטי ופועל בין היתר באזרבייג'ן, מרוקו, טורקיה, תוניסיה, איראן, קזחסטן, קוסובו, קירגיזסטן, איחוד האמירויות".

הרב קרא לשכנים היהודים: "שילחו חבילות אוכל למשפחה המוסלמית הנזקקת או חבילה לשכן. לשבור את המחסומים שמביאה לבורות, ולהתגבר בחמלה על התפיסות המוטעות שעלולות להוביל לאנטי ידידות, כאשר שכנינו המוסלמים נמצאים ברמדאן, בחודש אייר - חודש הריפוי. בואו ננקוט פעולה מעשית וקונקרטית בחודש זה כדי להביא לריפוי ופיוס לא רק בתוך הקהילה היהודית, אלא גם מעבר לכך, בין יהודים ומוסלמים בקהילות ברחבי העולם".

טורקיה חודש הרמדאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד