י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אין התפרצות במגזר החרדי

הפרוייקטור על מירון: "אתגר, מקווים להגיע להסכמות"

פרוייקטור הקורונה הפרופסור נחמן אש התייחס היום לצעדי היציאה מהגבלות הקורונה, כמו גם לסאגת החיסונים של חברת פייזר | על המגזר החרדי: זה נכון שמקדם ההדבקה בחברה החרדית עלה, אבל אני לא רואה התחלה של התפרצות. המצב טוב מבחינת התחלואה

הפרוייקטור על מירון: "אתגר, מקווים להגיע להסכמות"
נחמן אש צילום: David Cohen/Flash90

הפרויקטור פרופ' נחמן אש התראיין היום (ראשון) לרדיו 103 והביע חשש מפני האיום שנשלח לישראל מכיוון מנכ"ל חברת 'פייזר', כמו גם מערכת החינוך הכללית, וזו החרדית. והוסיף את נקודת מבטו על ההילולא במירון.

בפתח דבריו התייחס הפרוייקטור לסאגת רכישת חיסונים נוספים מחברת פייזר: "השוק של החיסונים הוא שוק בחסר, כל המדינות רודפות אחרי החיסונים, ארגון פייזר הוא לא ארגון ללא כוונות רווח, הם בוודאי רוצים לקבל את הכסף. מדינת ישראל צריכה לשלם על החיסונים, וצריך לדאוג לכך שיהיה תקציב. בהסתכלות קדימה, אנו בסיכון אם לא נקבל חיסונים".

אש המשיך וחידד: "אנחנו מעריכים שנצטרך לחסן בסבבים נוספים, ואם נהיה בסוף התור לקבלת החיסונים בוודאי שנהיה בבעיה קשה אנחנו לא יודעים מה תהיה יעילותו ומתי נוכל להשתמש בו. בהחלט עוד ערוץ שצריך לדאוג שיהיה קיים".

"פייזר הגישו את החומר שלהם ל-FDA, אני מעריך שיאושר בשבועות הקרובים. במקביל אנחנו מקיימים דיון אצלנו כדי לאשר את החיסונים אצלנו, כשזה יסתיים נוכל להתחיל לחסן ילדים מגיל 12 ומעלה" אמר בהתייחסות לקורונה במערכת החינוך וחיסון הילדים. הפרוייקטור אף שלל את האפקטיביות של הצהרות הבריאות והסביר את ביטולם: "הערך לא היה רב". 

עוד הוסיף: "אנחנו לא רוצים שיהיו הדבקות של הילדים, אנחנו עדיין חוששים מאחר והם לא מחוסנים שאם נלך מהר מדי יכולה לקפוץ התחלואה. יש לעשות זאת בהדרגה. להערכתי נוכל להשלים את פתיחת כיתות ה'-ו' בימים הקרובים. אנו ממש לא רחוקים מפתיחה מלאה לגמרי".

"אני לא מוטרד" הוסיף הפרופסור לגבי הקורונה במגזר החרדי: "זה נכון שמקדם ההדבקה בחברה החרדית עלה, אבל אני לא רואה התחלה של התפרצות. המצב טוב מבחינת התחלואה".

לסיום, פרופ' אש הביע את דעתו על האפשרות שלא תוגבל העלייה למירון בל"ג בעומר, והסביר: "מירון זה אתגר, אנו בדיונים. הרצון הוא מצד אחד שתהיה לשם עליה חופשית, אך מצד שני אנו רוצים לעשות את זה במתווה בטוח. אלו דיונים לא פשוטים, אנו מקווים שנוכל להגיע להסכמות בעניין".

נחמן אש קורונה המגזר החרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד