י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בצל מכתב הרופאים

"מנכ"ל משרד הבריאות יעמוד לדין על הרג ילדים"

הדוקטור אבשלום כרמל הצהיר כי מנכ"ל משרד הבריאות הוא "פושע שיעמוד לדין על הרג ילדים" וקרא לו, "התפטר כבר מחר וחסוך לעצמך את הכאב וההשפלה בעתיד" | במשרד הבריאות לא מתכוונים לשתוק

"מנכ"ל משרד הבריאות יעמוד לדין על הרג ילדים"
אילוסטרציה צילום: unsplash

בצל הדיווחים בשבועות אחרונים על התקדמות המחקרים שגילו יעילות מרשימה של חיסוני חברת 'פייזר' גם לילדים בגילאי 12-16, ובצל הגשת הבקשה בימים האחרונים לאישור החיסון ב-FDA האמריקני. כאן בארץ. המדינה המובילה בשיעורי ההתחסנות מתחוללת סערה אדירה בקרב גורמי הרפואה בנושא.

‏על פי הדיווח ב'חדשות 12' נרשמה היום (ראשון) התבטאות חריגה של רופא בכיר נגד מנכ"ל משרד הבריאות הד"ר חזי לוי בטענה כי חיסון הילדים מהווה פשיעה. הדוקטור אבשלום כרמל מביה"ח לניאדו הצהיר כי לוי הוא לא פחות מ"פושע שיעמוד לדין על הרג ילדים". כרמל הוסיף ותקף את המנכ"ל: "התפטר כבר מחר וחסוך לעצמך את הכאב וההשפלה בעתיד".

מנגד במשרד הבריאות לא נשארו אדישים למתקפה, ועל פי הדיווחים הם נערכים לנקוט נגד כרמל "בכל האמצעים שמותרים על פי החוק". 

התבטאות זו מגיעה לאחר הפרסום כי כ-100 רופאים שלחו פנייה למשרד הבריאות בדרישה לא לחסן את ילדי המדינה לטענתם לאור: "ההכרה כי איננו מבינים הכול לגבי הנגיף והחיסון כנגדו, ומתוך הציווי הראשון של הרפואה - 'ראשית אל תזיק'" הם דורשים לא לחסן את הצעירים.

עוד כתבו הרופאים: אנו סבורים שאסור לסכן אפילו קומץ ילדים באמצעות חיסון המוני כנגד מחלה שאינה מסוכנת להם". ובנוסף לכך כתבו: "יתר על כן, לא ניתן לשלול כי לחיסון תהיינה השפעות שליליות ארוכות-טווח שטרם התגלו בעת הזו, לרבות על גדילה, על מערכת הרבייה או על הפריון. יש לאפשר לילדים חזרה מהירה לשגרה; יש להפסיק את הבדיקות המרובות ומעגלי הבידוד הרחבים, ואין לייצר שום הפרדה בין מחוסנים ללא-מחוסנים במרחב הציבורי. יש לאפשר חיסון של אוכלוסיות בסיכון, ותחת חיסון כמעט מלא של אוכלוסייה זו - ניתן לחזור לשגרת חיים מלאה (תוך התאמות מעת לעת) גם בנוכחות נגיף COVID-19". לסיכום דרשו: "אין מקום לחסן ילדים בעת הזו".

מנגד ישנם כמובן רופאים רבים הסבורים אחרת. ובכל מקרה סוגיה זו מונחת לשולחנם של ה-FDA ורשויות הבריאות בישראל. הן מצידן הבהירו כאמור כי המתקפה של כרמל לא תעבור בשתיקה.

חיסון לקורונה חברת פייזר משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד