י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שוחררו בתנאים מגבילים

תקיפת ח"כ כסיף: ארבעה שוטרים נחקרו במח"ש

ארבעה שוטרי יס"מ נחקרו היום במשרדי המחלקה לחקירות שוטרים בחשד לתקיפתו של חבר הכנסת עופר כסיף ביום שישי האחרון, במהלך הפגנה במזרח ירושלים | אתמול, הגיש כסיף תלונה במח"ש נגד השוטרים: "האלימות המשטרתית משתוללת, נגד יוצאי אתיופיה, כנגד חרדים נגד תושבים מוחלשים"

תקיפת ח"כ כסיף: ארבעה שוטרים נחקרו במח"ש
כסיף במשרדי מח"ש צילום: נועם ריבקין, פלאש 90

התפתחות בפרשת התקיפה של חבר הכנסת עופר כסיף בביום שישי האחרון במהלך הפגנה: ארבעה מהשוטרים שהיו מעורבים בתקרית, נחקרו היום (שני) במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש). הם חשודים בתקיפה ושיבוש הליכי חקירה באירוע בו הותקף כסיף בשכונת שייח' ג'ארח במזרח י-ם.

ממח"ש נמסר כי במסגרת החקירה נאספו ראיות ונגבו עדויות משוטרים ואזרחים נוספים שנכחו באזור. "בסיום החקירה שוחררו השוטרים החשודים בתנאים מגבילים. החקירה עודנה נמשכת", הוסיפו.

אתמול ראשון (ראשון) הגיע חבר הכנסת כסיף למשרדי מח"ש כדי להגיש תלונה נגד השוטרים. "כשהאלימות מגיעה מהאנשים שאמורים להגן על החוק, והיא סלקטיבית, אזי האלימות חמורה שבעתיים", אמר.

לדבריו, "האזרחים בישראל היום נמצאים תחת איום מתמיד של אלימות ממי שאמור להגן עליהם. מה שאנחנו רואים עכשיו זה זליגה של הכיבוש האלים והפנייה של האלימות של הכיבוש כלפי אזרחים בישראל, קודם כל אזרחים פלסטינים אבל לא רק.

כסיף הוסיף ותקף את התנהלות המשטרה: "האלימות המשטרתית משתוללת, נגד יוצאי אתיופיה, וכנגד חרדים, ונגד תושבים מוחלשים כמו בגבעת עמל ובכפר שלם בת"א ונגד אנשים עם מוגבלויות, ונגד נשים".

כזכור, עשרות ערבים ופעילי שמאל הגיעו ביום שישי סמוך לכניסת השבת לשכונת שייח ג'ראח במזרח ירושלים, למחות נגד פינוי משפחות פלסטיניות מהשכונה. במהלך המחאה התפתחו עימותים בין המפגינים לכוחות המשטרה הרבים שהגיעו לשמור על הסדר הציבורי.

אחד המפגינים, היה חבר הכנסת היהודי עופר כסיף מהרשימה המשותפת. במהלך המחאה, תועדו שוטרים מכים אותו באלימות, תוך שהם מפילים אותו לרצפה ושוברים את משקפיו. האירוע האלים גרר תגובת זועמות מהמערכת הפוליטית. גם פוליטיקאים ימניים גינו בחריפות את התקיפה.

"הם הרביצו, השתוללו ושברו לי את המשקף", אמר חבר הכנסת כסיף לאחר האירוע. לדבריו, "השוטרים משתוללים פה, לא נותנים לאנשים להפגין. גם כשאמרו להם שאני חבר כנסת זה לא עניין אותם". הוא סיפר, כי "במהלך ההפגנה נגד הפלישה של המתנחלים לשכונת שייח ג'ראח וגירוש המשפחות הפלסטיניות, המשטרה התחילה להשתולל"

 

המחלקה לחקירת שוטרים עופר כסיף אלימות שוטרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד