י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
עניין של פוזיציה

צפו: כשעמית סגל הביך את בוגי יעלון עם העבר שלו

משה בוגי יעלון, שנפלט מהכנסת לאחר שניסה להתמודד בגוש להחלפת נתניהו ונכשל, הגיע הערב לראיון באולפן חדשות 12, אך לא ציפה לכך שעמית סגל יגיע מצויד באמירות שלו מן העבר ויעמת אותו עמן • צפו

צפו: כשעמית סגל הביך את בוגי יעלון עם העבר שלו
עמית סגל/בוגי יעלון צילום: יונתן זינדל/יוסי אלוני, פלאש 90

הפרשן הפוליטי של חדשות 12, הציב הערב את שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר משה בוגי יעלון במצב מביך למדי, כאשר במהלך ראיון באולפן, עימת אותו עם דברים שאמר בעצמו בסיטואציות דומות לאלה שמתרחשות כיום, אז בשבתו כשר ביטחון לצידו של נתניהו, ראה את הדברים אחרת והגיב בהתאם. 

יעלון שהגיע לאולפן בכדי לתקוף את ראש הממשלה בנימין נתניהו על התקיפות התכופות באיראן וההדלפות בעניין כי ישראל עומדת מאחורי המעשים, נשאל על ידי סגל. "אתה אומר בעצם שאפשר ללמוד שלפעמים שיש עיתוי שהוא לא בלתי קשור לנושא הפוליטי, והסיכוי לזה יכול להיות חשאי?".

שר הביטחון לשעבר אישר, וסגל המשיך: "כי שתי הטענות האלה בדיוק נאמרו עליך ב-18 לינואר 2015. אמר את זה יואב גלנט, אז בכיר במפלגת 'כולנו', ואתה היית אז שר ביטחון".

"חיסלתם את ג'יאהד מורניה, והאשימו אותך ואת נתניהו שהחיסול קשור לבחירות. השאלה אם זה לא קשור לפוזיציה?", שאל פרשן 'חדשות 12' ויעלון מיהר להגיב: "זה לא עניין שלא פוזיציה".

"דברים צריכים להיעשות. גם עכשיו, אני לא אומר שדברים לא צריכים לעשות. אני רק טוען שהשימוש במקורות זרים, הסתתרות מאחורי מקורות זרים או התרברבות כזו או אחרת היא מיותרת", טען יעלון שכיום מתנגד חריף ביותר לנתניהו.

"אבל מה שאמר ח"כ עומר בר-לב עליך, שר ביטחון, הוא אמר ב-30 לינואר 2015 אחרי החיסול של מורני: 'בעבר ידעה ישראל לעשות פעולות סיכול גם בחשאי. ושאל 'האם הדבר הזה (חיסול מורניה) שווה את המחיר ששילמנו את האפשרות להידרדרות אזורית", ציטט סגל.

"ואז דחית את זה בתוקף", טען הפרשן הפוליטי, ויעלון מיהר להשיב בזעם: "אנחנו לא לקחנו אחריות!", סגל הקשה: "גם עכשיו לא אף אחד לא לקח".

"נו באמת", השיב יעלון שהכעס על פניו ניכר היטב, והפרשן שאל: "למה עם מורניה, היה מישהו במדינה שלא ידע שזה ישראל?", ושר הביטחון לשעבר הגיב: "אני לא אמרתי שום דבר. אף אחד לא תדרך".

"תמיד אנשים שמקבלים את ההחלטות בממשלה שלנו, הם אנשים פוליטיים. ומה לעשות שאנחנו תקועים כבר בשנה השלישית במשבר פוליטי ענק? אבל כשאתה היית שר ביטחון דחית בבוז את הטענות האלה", סיכם סגל.

עמית סגל משה בוגי יעלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד